25. june

ALDE-samarbejdet

ALDE - The Alliance of Liberals and Democrats for Europe - samler politiske partier med fælles liberale, demokratiske idealer fra mere end 30 europæiske lande. ALDE-partiet er en international nonprofitorganisation, der har sit hjemsted i Bruxelles (Belgien).
ALDE-partiets rolle er at:
* styrke den liberale demokratiske bevægelse i EU og i hele Europa
* bistå liberale demokratiske politikere over hele Europa for at skabe bedre netværk og definere en fælles politisk vision
* udarbejde og vedtage et fælles manifest for valg til Europa-Parlamentet

ALDE var de første til at oprette en europæisk politisk familie i 1976, i lyset af det første valg til Europa, og oprettede ALDE som et europæisk politisk parti i 1993. ALDE-partiet udgør en stadig vigtigere forbindelse mellem borgerne og EU, der repræsenterer millioner af europæiske vælgere, og vokser løbende i størrelse og betydning.

Læs mere om ALDE her: