Børn i Danmark skal ikke vokse op i fattigdom

Med indførelsen af kontanthjælpsloftet, integrationsydelsen og 225-timersreglen i 2016 er antallet af børn, der lever i fattigdom, eksploderet. Det er hjerteløs politik. Det ødelægger børnene både her og nu og fremover. Det er en tilbagevenden til de tidligere tiders ydmygende forhold, som man fandt på fattiggårdene.
Men det er åbenbart ikke nok for regeringen og DF, som derfor forhandler om en yderligere sænkelse af integrationsydelsen. Radikale Venstre siger nej og vil opfordre alle de andre oppositionspartier til at gøre det samme.

Radikale Venstre går til valg på at afskaffe nuværende kontanthjælpsloft og integrationsydelse samt 225-timersreglen.

Udtalelse vedtaget af Radikale Venstres Hovedbestyrelse den 24. november 2018