Drop uddannelsesloftet! | Radikale Venstre

Drop uddannelsesloftet!

Radikale Venstre opfordrer regeringen, DF og S til at droppe det uddannelsesloft, som fejrer en kedelig 1-års fødselsdag i dag.
Danmark bliver større, når unge som ældre kan forfølge deres drømme i arbejdslivet. Radikale Venstre mener, at eksempelvis pædagogen, der efter tre år på et socialt bosted gerne vil være socialrådgiver, igen bør have mulighed for at tage den ekstra uddannelse, han drømmer om. Vi mener, at den dygtige sygeplejerske, der efter to år på en akutafdeling finder ud af, at hun gerne vil være læge, igen skal have mulighed for at uddanne sig til læge. Det er godt for den enkelte og det er godt for fællesskabet.

I en verden hvor teknologien konstant udvikler sig, og hvor alle oplever stadigt nye krav til kompetencer og kvalifikationer, skal vi skabe flere og bedre muligheder for uddannelse. Hele livet igennem. Ikke det modsatte.

Derfor opfordrer Radikale Venstre Regeringen, DF og Socialdemokratiet til at bruge 1-års jubilæet til at afskaffe uddannelsesloftet en gang for alle.

- Udtalelse vedtaget af Radikale Venstres Hovedbestyrelse den 2. december 2017.