Emrah Tuncer afløser Rasmus Helveg

Udlændinge- og kulturordfører Zenia Stampe er på barsel frem til 1. april. Emrah Tuncer har overtaget som barselsvikar efter Rasmus Helveg Petersen og bliver ordfører for EU, kultur og medier.
Emrah Tuncer har en lang fortid i Radikale Venstre. Han har tidligere været opstillet til Folketinget i Kalundborg, og han er i dag medlem af byrådet i Holbæk. Tuncer arbejder i dag som forstander på et socialpædagogisk opholdssted for to-kulturelle unge foruden sin formandspost for Kultur- og Fritidsudvalget i Holbæk Kommune.

Emrah Tuncers indtræden betyder samtidig et farvel til Rasmus Helveg Petersen, der ønsker at søge udfordringer uden for Folketinget. Han oplyser, at han ikke genopstiller til Folketinget.  Tuncer bliver dermed stedfortræder for Zenia Stampe fra januar til den 29. marts.