En finanslov for fremtidens Danmark

Radikale Venstre vil investere i fremtiden. I vores børn. I vores uddannelser. I vores klima og miljø. Det er sådan, vi gør Danmark større.
Finansloven handler om, hvilket Danmark vi ønsker. Om hvad vi synes, der er vigtigt, og hvad vi synes, der er mindre vigtigt for vores land.

Vi vil skabe et Danmark, der i stedet for at spare, investerer massivt i uddannelse. Et Danmark, der tager den grønne omstilling dybt alvorligt. Et Danmark, der ikke lader sig friste af kortsigtet forbrugsfest, men bruger de gode tider til at foretage kloge investeringer, der skaber grundlag for en sund økonomi om 10, 20 og 30 år.

Vi synes også, det er vigtigt at lette skatten på arbejde for alle, hvis det hjælper med at løse samfundets problemer og kommer fællesskabet til gavn. Det kræver, at der er social balance. I både lettelserne og i finansieringen.
Vi er med andre ord overbeviste om, at Danmark har råd til både at investere i fremtiden og at lette skatten på arbejde. Men det kræver, at vi tør prioritere, så vi ikke efterlader ubetalte regninger i børneværelset, i klasseværelset eller hos dem, der har det sværest i vores samfund.