En folkeskole for alle

Sommerferien er slut og tusindvis af børn starter nu i en helt ny folkeskole. Det er en skole, som bygger videre på det stærke fundament af vores gode folkeskole, og som er udviklet ved at samle de bedste eksempler fra skoler rundt omkring i Danmark.

Folkeskolereformen er den mest ambitiøse i nyere tid, og næsten alle Folketingets partier er enige om målet: Vi skal gøre en god skole endnu bedre.

Alle børn skal blive så dygtige som muligt, og alle børn skal trives bedre i folkeskolen.  Og vi skal sikre, at alle har de bedste muligheder for fremtiden, uanset hvilken baggrund de kommer fra. Det bliver en anderledes skoledag, som børnene møder, hvor der er mere plads til at kombinere leg og læring, aktivitet og fordybelse.