En ny start for København | Radikale Venstre

En ny start for København

Radikale Venstres borgmester i København, Anna Mee Allerslev, har i dag valgt at trække sig, fordi den seneste tids fokus har forhindret hende i at kæmpe for det, hun brænder for. Det valg respekterer jeg, for tilliden mellem borgere og politikere er det vigtigste, vi har i vores demokrati. Og den skal vi værne om.

I lyset af de seneste ugers begivenheder glemmer man nemt, at Anna over de sidste otte år har bidraget markant til at gøre København til en bedre by. Det arbejde fortjener hun stor anerkendelse for.

Nu skal fokus tilbage på de radikale visioner for udviklingen af København. Jeg vil gøre mit for at hjælpe den nye politiske ledelse og de mange dygtige kandidater med det. Så vi sammen kan skabe et grønnere, stærkere og mere rummeligt København, hvor vores børn og unge har mulighed for at gøre deres drømme til virkelighed.

Nu glæder jeg mig til at føre valgkamp sammen med alle de radikale kandidater over hele landet frem til valget den 21. november.