Endnu en Venstre-mand bliver Radikal

Radikale Venstre bliver en kommunalpolitiker rigere, da Bo Nygaard Larsen i dag har meldt sig ind i partiet. Han blev valgt som byrådsmedlem i Solrød Kommune for Venstre ved kommunalvalget i 2013.
”Det er ikke en beslutning, der har været svær at tage. De seneste år har Radikale Venstre været den nødvendige stemme, når det gælder menneskesyn, herunder forholdet til flygtninge. Samtidig fremstår Radikale Venstre som et parti, der mere end noget andet er optaget af uddannelse og dannelse. De områder stemmer overens med mine mærkesager og dér, hvor jeg står politisk, og derfor er det kun naturligt, at jeg nu fortsætter mit politiske arbejde hos Radikale Venstre,” siger Bo Nygaard Larsen.

Han blev i september 2015 ekskluderet af Venstres byrådsgruppe i Solrød, fordi han i Deadline på DR 2 kritiserede Venstres flygtninge- og ulandspolitik.

”Hele Europa står over for så store udfordringer, at de enkelte lande ikke kan løse dem selv. Det kan kun ske gennem et tæt samarbejde i EU, og her har Radikale Venstre mere end noget andet parti vist, at det er klar til at påtage sig det ansvar,” siger Bo Nygaard Larsen.

I Solrød Byråd bliver Bo Nygaard Larsen det eneste radikale medlem, og han ser frem til at kommunalvalget i 2017, hvor han genopstiller.