09. januar

Er du blevet ringet op?

Hvorfor bliver jeg ringet op?
Radikale Venstre har indgået et samarbejde med den socialøkonomiske virksomhed All Ears Telemarketing om at ringe til vores medlemmer for at fortælle dem om mulighederne for at støtte partiets fælles valgfond. Dette gør vi for, at vi kan stå så stærkt som muligt, når valgkampen kører.

Midlerne i valgfond går nemlig ubeskåret til valgkampsrelaterede formål: til annoncering, materialer og foldere, uddannelse af vores kandidater og meget mere. Siden valgfonden blev oprettet i 2010, har Radikale Venstres medlemmer indbetalt mere end 4 mio. til fonden.

Hvorfor skal jeg opgive CPR-nummer og kontooplysninger?
Radikale Venstres valgfond er stærkt afhængig af de bidrag, der hver måned kommer ind fra de medlemmer, der støtter fonden via en Betalingsservice-aftale. En aftale med Betalingsservice er nemlig langt den bedste måde at støtte på, idet vi sparer administration, ressourcer og undgår papirspildende girokort.

Derfor vil du opleve at blive bedt om de oplysninger, der skal bruges til at oprette en Betalingsservice-aftale, når du bliver ringet op. Det drejer sig om konto- og registreringsnummer samt dit cpr-nummer. Disse oplysninger kræves af Betalingsservice, så de kan være sikre på, at betalingsaftalen bliver tilknyttet den rigtige person.

Kan mine oplysninger misbruges?
Vi har fuld forståelse for, at nogle mennesker kan føle utryghed ved at oplyse CPR-nummer og kontooplysninger over telefonen. Men det er vigtigt at slå fast, at oplysningerne ikke kan misbruges til fx uretmæssigt at hæve penge fra din konto.

Det eneste, vi kan bruge dit CPR-nummer og dine bankoplysninger til, er at oprette den støtteaftale, der er aftalt med dig over telefonen. Og vi sletter dit CPR-nummer lige så snart, aftalen er oprettet. Metoden med at indgå Betalingsservice-aftaler over telefonen bliver benyttet af de fleste store velgørende organisationer i Danmark og bliver sagt god for bl.a. af brancheorganisationen ISOBRO, Finansrådet og NETS, der står bag Betalingsservice (læs evt. mere her)

Ydermere har vi sammen med All Ears Telemarketing underskrevet en databehandleraftale, der sikrer, at alle oplysninger bliver behandlet fortroligt og sikkert.

Hvordan fungerer en støtteaftale med Radikale Venstres valgfond?
Inden det beløb, du har valgt at støtte Radikale Venstres valgfond med, trækkes fra din konto, vil du modtage en oversigt fra Betalingsservice, hvor det er anvist præcist hvilket beløb, der overføres hvornår.
Du kan til enhver tid afmelde din Betalingsservice-aftale med Radikale Venstres valgfond. Dette kan du gøre på flere forskellige måder:

• Afmeld aftalen via din netbank
  • Kontakt dit pengeinstitut og afmeld aftalen
  • Send en mail med din opsigelse til Radikale Venstre (rvkieg@ft.dk)

Du kan også selv oprette en Betalingsservice-aftale om at støtte valgfonden via Radikale Venstres hjemmeside. Bemærk, at du skal logge ind med dine medlemsoplysninger for at kunne se siden.

Hvis du har yderligere spørgsmål angående Radikale Venstres valgfond eller partiets telemarketingsindsats, er du altid velkommen til at kontakte os via radikale@radikale.dk