Europapolitisk program | Radikale Venstre

Europapolitisk program

Formand: Klaus Frandsen

Kommissorium for Europapolitisk program
Skrivegruppen skal udarbejde udkast til Radikale Venstres officielle valgprogram til Europaparlamentsvalget i juni 2019.

Målsætningen er et valgprogram, som udfolder visioner og retningslinjer for Radikale Venstres EU-engagement og for arbejdet i Europaparlamentet efter valget, når RV genvinder eller udvider mandatet. Programmet skal derudover indeholde en håndfuld konkrete politikforslag, som illustrerer og underbygger visionerne og retningslinjerne. Skrivegruppen kan overveje at anvende den vedtagne skabelon for politiske programmer.

Udvalgsstruktur og deltagere
Skrivegruppen nedsættes efter de retningslinjer, som normalt er gældende for programudvalg, dog med den forskel, at der vil være prioriteret sekretariatsbistand ikke mindst fra kontorerne i Bruxelles. Partiets MEP-gruppe og EU-ordfører knyttes til skrivegruppen.