08. marts

Flerpartisamarbejde

Radikale Venstre har en stærk international profil og et ønske om at løfte et ansvar ude i verden.
Folketinget nedsatte i 2010 det danske institut for flerpartisamarbejde, DIPD. Med støtte fra DIPD arbejder Radikale Venstre for at fremme demokratisering og styrke den demokratiske kultur i politiske partier og i samarbejdet mellem politiske partier.

Radikale Venstres to projekter:
Vi har to igangværende projekter, begge i Afrika.

I Tanzania samarbejder vi med vores søsterparti Civic United Front . Projektleder er Henrik Brade Johansen (henrikbrade@gmail.com).

Omdrejningspunktet for vores arbejde i Ghana er demokratiplatformen Institute for Democratic Governance, IDEC. Sammen med IDEC arbejder vi på at samle en række mindre ghanesiske partier. Projektleder er Jørgen Estrup (jedc@jorgenestrup.dk).

Vær med!
Partiets engagement i flerpartisamarbejdet er forankret i en styregruppe,  men der er rig mulighed for som frivillig at blive knyttet til arbejdet i projekterne. Som frivillig får man en unik mulighed for at snuse til udviklingsarbejde, lære mere om Ghana og Tanzania, være med til at dele erfaringer og gøre en forskel, der rækker ud over Danmarks grænser. Det kan også være, at du kan bidrage med viden om de lande, som vi arbejder i. Vi arbejder med både med aktiviteter i Danmark og i de lande, hvor projekterne foregår.

Tag kontakt til projektlederne eller styregruppens sekretær, Christine Gyldenhof (gyldenhof@gmail.com) hvis du vil vide mere om arbejdet og hvordan du kan være med.

Styregruppens medlemmer:

Formand: Lone Dybkjær - lone@lonedybkjaer.dk