Fremtiden kalder! | Radikale Venstre

Fremtiden kalder!

Første tirsdag i oktober åbner statsministeren traditionen tro Folketinget. I år med en tale, der først som sidst handlede om vores ungdom. En passende start på et folketingsår, der forhåbentlig vil gøre fremtiden bedre for netop dem: Vores børn og unge.
I dag tager vi hul på det nye folketingsår med den traditionsrige åbningsdebat. Gennem mange timer fortæller vi om vores visioner. Og diskuterer retningen for Danmark. Det udvikler sig alt for ofte til de samme rituelle stammedanse. I de samme blå og røde skyttegrave. Mens alt for lidt handler om de mennesker, vi rent faktisk vil gøre en forskel for.

Det vil vi lave om på i år. Derfor giver vi i år stemme til fremtiden. I Radikale Venstre er vi nemlig hverken bange for at se virkeligheden i øjnene eller for at blive klogere. Gennem dagen forsøger vi derfor på forskellige vis at give den ungdom – som mange taler om, men langt færre reelt lytter til – en mulighed for at komme til orde.

Det gør vi, fordi vi mener, at de unge fortjener at blive hørt. Det er trods alt snarere dem end os, der skal leve med konsekvenserne af vores beslutninger. Snarere dem end os, der skal forme fremtidens Danmark.

Vi håber, du vil se med. Både når debatten ruller i Folketingssalen. Og når vi ungdommen landet over forsøger at råbe os politikere op til kamp mod regeringens massive uddannelsesbesparelser.

Gør Danmark større
Vær med og bak op. Sig fuld stop for milliardnedskæringer på uddannelse på www.fuldstop.dk.