Tid & Sted

05. june 2014 12:00

Demokrati 01. june

Grundlovsarrangement på Frederiksberg

Radikale Venstre på Frederiksberg indbyder til Grundlovsmøde om YTRINGSFRIHED på plænen foran Revymuseet, Allegade 5, 2000 Frederiksberg.

Alle er velkomne og vi byder på kaffe og hyggeligt samvær i haven, som er så meget Frederiksberg.

12.00-12.10: Jens-Christian Navarro Poulsen, formand Radikale Venstre Frederiksberg
12.10-12.30: Nikolaj Brandt, museumsinspektør Storm P. Museet

Grundlovstaler:
12.30-13.00: Manu Sareen, minister for børn, ligestilling, integration og sociale forhold
13.00-13.15: Morten Jung, 1. viceborgmester på Frederiksberg
13.15-13.30: Lone Loklindt, MF opstillet på Frederiksberg
13.30-13.45: Karsten Lauritsen, medlem af Frederiksberg Kommunalbestyrelse

Jens-Christian Navarro Poulsen byder velkommen og Nikolaj Brandt introducerer os til Frederiksberg Museernes projekt om ytringsfrihed for de ældste skolebørn og viser eksempler på iPads. Grundlovstalerne er alle radikale politikere med bopæl på Frederiksberg og talerne vil kredse om ytringsfrihed. Manu Sareen beretter fra samtaler med sin far og sine onkler om den danske grundlov og ytringsfrihed i dansk forstand. Lone Loklindt vil som ordfører for menneskerettigheder inddrage disse i sin tale. Morten Jung og Karsten Lauritsen, formand for henholdsvis Kultur- og Børneudvalget, tager udgangspunkt i disse områder.

Vi opfordrer også alle til at løse billet og kigge indenfor i det lille intime revymuseum efter grundlovsarrangementet.