Tid & Sted

17. december 2018 09:00
Fællessalen, Christiansborg Christiansborg Slotsplads 1

Uddannelse 14. december

Høring om en ny læreruddannelse

Mandag den 17. december afholder Radikale Venstre sammen med Danmarks Lærerforening en høring om fremtidens læreruddannelse.

Vores lærere skal være i stand til at udvikle skolen, mens de er i den. Så vi får en skole, der sprudler, inspirerer og klæder vores børn godt på til det samfund, som venter dem – også når det forandrer sig. Vores børn vokser op i et samfund med højt tempo, et virvar af informationer og stor omskiftelighed. Mere end nogensinde er der brug for, at lærerne kan være fyrtårne i skolen, og at deres uddannelse er af højeste kvalitet.

Høringen har til formål at drøfte behovet for en ny læreruddannelse. Hvad har vi brug for, at uddannelsen kan? Hvad kan vi lære af forskning og erfaringer fra andre lande

PROGRAM
9.00 Morgenkaffe

9.30 Velkommen v. Sofie Carsten Nielsen, MF, Radikale Venstre, Anders Bondo Christensen, formand for Danmarks Lærerforening og ordstyrer for høringen: Troels Mylenberg, journalist, forfatter og studievært på TV2 News