Hjælp os!

Det er dybt bekymrende, at regeringen, blå blok og Socialdemokraterne haster ny asyllov igennem uden at høre offentligheden. Vi vil gerne høre din mening, selv om regeringen ikke vil.

Her står Sofie med 101 siders flygtninge-lovgivning. Hun fik dem i går kl 17.38 og skal kunne behandle dem i...

Opslået af Ida Auken på 18. november 2015
HJÆLP OS! Regeringen har tabt hovedet.

De nye asylstramninger, som bl.a. betyder, at flygtninge kan frihedsberøves, uden at det er godkendt af en dommer, skal hastes igennem Folketinget. 101 siders lovtekst, som vi fik i går aftes. Organisationer og offentlighed er ikke blevet hørt. De almindelige procedurer er helt sat ud af kraft.

Det skal behandles i Folketinget i dag og allerede vedtages i overmorgen. Spørgsmål til lovforslaget må skulle stilles meget snart. Så giv os din mening. Og har du mod på at læse 100 siders lovtekst og formulere relevante spørgsmål til loven, så giv dem videre til os på vores chat her på radikale.dk. Vi må have det inden midnat. Beklager.

Klik på chatikonet nederst i højre hjørne for at starte en samtale.