Tid & Sted

4300 Holbæk

Radikale Venstre 23. januar

Isefjordsstævne

Hvad gør vi ved Fake News? Og hvordan får vi EU til at gøre verden bedre?
Det er nogle af de emner, der er på dagsordenen, når Holbæk Radikale Vælgerforening inviterer til årets Isefjordsstævne lørdag den 2. marts 2019 på Stenhus Gymnasium i Holbæk.

Isefjordsstævnet er et traditionsrigt, politisk vinterstævne, som er åbent for alle interesserede.

09.00: Ankomst
09.10: Velkomst og morgensang
09.15: "En radikal opsang" v. Christian Friis Bach, generalsekretær i Dansk Flygtningehjælp
09.45: Kaffepause
10.00: "Fake News - hvad gør vi ved dem?"
- Med Trump i Det Hvide Hus er Fake News-begrebet blevet ekstra aktuelt. Men hvordan bekæmpes falske nyheder, løgne og manipulationer i den offentlige debat og i nyhedsformidlingen? Hvad kan medierne gøre - og hvad kan vi gøre over for medierne - herunder de sociale medier? v. Lisbeth Knudsen, chefredaktør, Mandag Morgen, Flemming Splidsboel Hansen, seniorforsker, DIIS, Zenia Stampe, folketingsmedlem, Radikale Venstre.
12.00: Frokost
13.00: "Hvordan får vi EU til at gøre verden bedre?"
- EU-parlamentsvalget i 2019 skal være med til at afklare, hvad EU skal udvikles til. Hvordan klares flygtninge- og migrationssituationen? Hvordan sikres en demokratisk udvikling? Hvordan sikres en folkelig opbakning? Og hvordan kommer Danmark fuldt ud med i EU? v. Margrete Auken, medlem af Europa-Parlamentet (SF), Mette Bock, kulturminister og kandidat til Europa-Parlamentet (LA), og Morten Helveg Petersen, medlem af Europa-Parlamentet (R)
15.00: Kaffepause
15.15: Underholdning v. The Fair Play Band

Deltagelse koster 200 kroner og dækker frokost samt kaffe/te formiddag og eftermiddag. Tilmeld dig senest lørdag den 23. februar til Gunner Nielsen på 60 35 43 68 eller gunner@post3.tele.dk. Husk at angive, hvis du tilmelder flere personer.

Tilmeldingen er gældende, når deltagergebyret er modtaget på Isefjordsstævnets konto 0520 430212 eller MobilePay 60 35 43 68.