Tid & Sted

Christiansborg Christiansborg

14. august

Kulturnat Radikale Venstre

Har du lyst til at fejre menneskerettighedernes 70 års fødselsdag med Radikale Venstre? Og vil du gerne høre nogle skarpe indlæg om menneskerettigheder med politikere og eksperter?

Så er kulturnatten hos Radikale Venstre lige noget for dig og din familie!

Retsstaten er under pres, de danske og europæiske grundværdier udfordres hver eneste dag og menneskerettighederne kan ikke længe tages for givet. Lige fra børnenes vilkår, vores frihedsrettigheder til kunstig intelligens og religionsfrihed bliver debatteret. I løbet af aftenen kan du blandt andet møde Radikale Venstres politiske leder Morten Østergaard til en snak med børn om menneskerettigheder. I programmet er der mange andre spændende indlæg med interessante profiler og vinkler.

Du kan få en magenta turban med hjem. Derfor ta´ din familie med under armen og kom forbi Radikale Venstres gruppeværelse. Skynd dig at sætte et kryds i din kalender. Undervejs er der indfødsretsquiz, konkurrencer og tegnestue med kaffe, the og saftevand.

Program:

18.30 Morten Østergaard taler om menneskerettigheder med børn

19.00 Marianne Jelved møder højskoleforstander Bjørn Bredal

19.30 Ida Auken møder professor Henrik Udsen

20.00 Rasmus Helveg Petersen møder Martin Rosenkilde

20.30 Martin Lidegaard møder Rasmus Kjeldahl fra Børns Vilkår

21.00 Jens Rohde møder Morten Messerschmidt

21.30 Morten Helveg Petersen møder Rasmus Tantholdt

22.00 Sigrid Friis Proschowsky, formand for RU møder Sikh Ungdom om religionsfrihed