Lotte Rod på barsel fra oktober | Radikale Venstre

Lotte Rod på barsel fra oktober

Radikale Venstres sydjyske folketingsmedlem Lotte Rod er gravid. Når hun går på barsel midt i oktober, træder Marlene Borst Hansen ind i folketingsgruppen som stedfortræder.
- Jeg vil gerne være med til at lægge sidste hånd på to store forhandlinger her i august og september: Vi skal lave en god forberedende ungdomsuddannelse til de mange unge, som ikke lige passer ind i erhvervsuddannelserne eller gymnasierne, og der skal mere leg og det gode børneliv ind i daginstitutioner, siger Lotte Rod.

Lotte Rod vil være på barsel fra udgangen af uge 40. Det bliver en erfaren politiker, der overtager Lotte Rods plads. Marlene Borst Hansen sad i Folketinget for Radikale Venstre i 2011-15. Hun kommer ind som stedfortræder, efter at Stephan Kleinschmidt har takket nej til at vikariere.

- Marlene kender Borgen og har selv arbejdet med flere af mine ordførerskaber, så hun kan løfte en stor opgave i gruppen, og det er også nødvendigt, når vi er otte, siger Lotte Rod.

Yderligere kommentarer: Pressemedarbejder Karoline Graulund 6162 5464 eller organisationschef John Bo Northroup på 6162 5137.