Pressemeddelelser 17. december

Morten Østergaard laver stand-up i København

Er politik kun magtspil og symbolpolitik? Gider unge politik? Og er der overhovedet noget at grine af? Radikale Venstres politiske leder Morten Østergaard er taget på stand-up tur for at finde svar på spørgsmålene. Mød ham sammen med tidligere danmarksmester i stand-up Mads Brynnum torsdag aften i København.
Flere undersøgelser viser, at danskernes tillid til politikerne er i bund. Politik er præget af symbolpolitiske løsninger, kedelige magtspil og Christiansborg-fnidder langt væk fra virkeligheden.

Så er der overhovedet noget at grine af?

Det forsøger Radikale Venstres politiske leder Morten Østergaard at finde ud af, når han lader publikum bestemme emnerne og kaster sig ud i disciplinen politisk stand-up i København torsdag aften.

Morten Østergaard og tidligere vinder af DM i stand-up Mads Brynnum går på scenen på torsdag d. 20/12 kl. 20.00 på ølbaren Skaal i København, Kultorvet 11, 1175 København K, og alle er velkomne.

”Jeg forstår godt, hvis mange er trætte af det symbolpolitiske ræs og magtspil på Christiansborg, og jeg er især bange for, at de unge mister tilliden til politik. Jeg tror, vi har brug for et politisk rum, hvor vi kan grine noget mere og lytte til hinanden”, siger Morten Østergaard om sin stand-up tur rundt i landet.

Han debutterede med politisk stand-up i Aarhus i oktober og har siden optrådt i Odense og Aalborg.