Ny personlig rådgiver og pressechef til Radikale Venstre

Den 1. september tiltræder Eva Tingkær (40) i en nyoprettet stilling som personlig rådgiver for partileder Morten Østergaard og pressechef for Radikale Venstre.
Hun kommer fra en stilling som kommunikations- og public affairsdirektør i interesseorganisationen Dansk Energi, hvor hun også tidligere har været kommunikationschef og pressechef.

- Jeg er stolt af, at Eva vil være med på holdet. Hun er en kapacitet, der kan holde kursen i et uforudsigeligt politisk klima. Hun kan med sin erfaring fra en tung organisation og et skarpt blik for at tænke på tværs af politik og medier sætte en klar retning og sprog på et Danmark, der skal fremad. Med Eva ombord fuldender vi et stærkt hold, der kan løfte vores valgkampsplatform og den langsigtede positionering af Radikale Venstre, siger Morten Østergaard.

- Jeg er virkelig glad for at få muligheden for at skulle arbejde sammen med et af de dygtigste og mest dedikerede team af politikere, sekretariatsmedarbejdere og tillidsfolk.  Det er et privilegium at få opgaven med at omsætte en solid strategi til en klar profil for et parti og en partileder med et stærkt DNA. Og ikke mindst bidrage til at den politiske samtale kan handle om rigtige løsninger på virkelige problemer, siger Eva Tingkær.

Hun er uddannet cand.public og har udover sin erfaring fra Dansk Energi  også arbejdet som journalist på Reuters og DR samt været kommunikationsansvarlig i Vindmølleindustrien og konsulent i medieudviklingshuset Kontrabande.

Ny politisk chef
Lisbet Møller Nielsen (40) er desuden tiltrådt stillingen som politisk chef i Radikale Venstre efter endt barselsorlov. Lisbet er rekrutteret fra egne rækker og  har stor erfaring med det politiske arbejde. Hun kom til Radikale Venstre fra Beskæftigelsesministeriet i 2012 og har siden da arbejdet med politikudvikling i det team, som hun nu er chef for. Lisbet er uddannet cand.scient.pol.

Udover Eva Tingkær består ledelsesholdet på Radikale Venstres sekretariat dermed af sekretariatschef Lars Beer Nielsen, personlig rådgiver Jakob Møller Fjorback, kommunikationschef David Aurvig, organisationschef John Bo Northroup og nyudnævnt politisk chef Lisbet Møller Nielsen.