03. oktober

Nyt om udvalg

Arbejdsmarkedspensioner – og fællesudvalgsdag 1. april
På basis af en landsmøderesolution om arbejdsmarkedspensioner har hovedbestyrelsen besluttet, at emnet skal være genstand for et holdningspapir, som kommer til endelig behandling i hovedbestyrelsen sidst i september. Holdningspapirer sendes ikke til høring i kommuneforeningerne, men programmet om familiepolitik er til høring i foråret fra 7. april til 19. maj. For både holdningspapirer og program gælder, at ethvert medlem kan følge og deltage i processen ved at melde sig til udvalgets gruppe på medlemssiden af radikale.dk. Man kan også orientere sig om arbejdet i et eller flere af vore 7 dialogfora ved at tilmelde sig deres grupper samme sted. Man tilmelder sig ved at logge på, hvorefter man finder de grupper, man er interesseret i, under ’Tilføj flere grupper’. Du kan se en oversigt over udvalgene og deres kommissorier her.

Der er endnu et par måneder til næste fællesudvalgsdag, og der arbejdes med en lidt anden form for møder denne dag. Det foreløbige navn er Politiske værksteder, og hovedemnerne vil være Den gode folkeskolekommune, Europa - hvad nu?, Fremtidens arbejdsmarked og Familiepolitik.