Om programudvalg | Radikale Venstre

08. april

Om programudvalg

Programudvalg er åbne for alle medlemmer af Radikale Venstre.  Ethvert programudvalg har en gruppe på radikale.dk, som man kan tilmelde sig for at følge og kommentere udvalgets arbejde.  Her indkaldes også til udvalgets åbne møder, hvor alle har taleret. I formelle afstemninger har kun medlemmer af udvalgets skrivegruppe og valgte storkredsrepræsentanter stemmeret.  Skrivegruppen består af 5 personer valgt af hovedbestyrelsen.

Hovedbestyrelsen vedtager kommissorium, tidsplan og andre nærmere bestemmelser ved enhver nedsættelse af et programudvalg.

Egentlige programforslag sendes i høring i kommuneforeningerne, før de vedtages endeligt, mens det ikke gælder kortere programmer, kaldet holdningspapirer.

Alle programudvalg har pt. færdiggjort deres arbejde.