08. june

Politisk konsulent til Radikale Venstre

Vil du være med til arbejde for en ny retning mod et grønnere, friere og stærkere Danmark?
Banker dit hjerte for politik, der gør en forskel? Har du solid erfaring fra en politisk ledet organisation? Er du hverken bange for at arbejde selvstændigt eller at forpligte dig i et ærligt samarbejde med andre? Sætter du en ære i at levere kvalitet? Er du en holdspiller og en god kollega? Og skræmmer det dig ikke, at folk omkring dig går til deres arbejde med lidenskab? Så er jobbet som Radikale Venstres nye politiske konsulent helt sikkert noget for dig.

Med en central rolle i dansk politik har vi brug for en ny kollega til at forstærke vores team af politiske konsulenter, som understøtter folketingsgruppen i politiske forhandlinger og i udviklingen af ny radikal politik.

Som politisk konsulent skal du være klar til at dække flere politikområder. Du skal hurtigt kunne opsøge ny viden og levere solid, faglig kvalitetssikring på kort tid. Du har ideelt set et godt netværk, og er indstillet på at udbygge det for at styrke partiet og det eller de fagområder, du arbejder med. Du skal kunne formulere dig let, kort og præcist til travle politikere, og det er en fordel, hvis du har erfaring med det, fx fra ministerbetjening e.l. Du skal også have et solidt kendskab til dansk politik og kende partiernes positioner.

Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men det er vigtigt, at du kan tænke i både politisk indhold og formidling. Hvis du herudover er analytisk stærk og ikke er bange for tal, vil det være et plus. Og endelig skal du også synes, at det er sjovt at finde nye måder at engagere mennesker i politik og bygge bro mellem borgere og politikere.

Det vil være en fordel, men ikke et krav, hvis du derudover har konkret erfaring og/eller solid viden om erhvervs- og landbrugspolitik, klima- og miljøpolitik samt evt. EU og international politik.

Hverdagen på Christiansborg er travl og omskiftelig. Vi samarbejder i en uformel tone og altid med det for øje at opnå det bedste resultat for Radikale Venstre. Du skal kunne trives med, at opgaver og deadlines ændrer sig undervejs, og du skal være klar til at tage ansvar for, at de alligevel løses. Til gengæld er arbejdet sjovt, og du får et tæt samarbejde med vores folketingsgruppe og dygtige kollegaer om at skabe forandringer for Danmark.

Om os
Team Politik har ansvaret for, at Radikale Venstres politiske udspil har høj kvalitet, og at folketingsgruppen er godt klædt på i deres politiske arbejde. Det sker i tæt samarbejde med folketingsgruppen. Teamet har også ansvar for støtte til politikudviklingen i Radikale Venstres landsforbund. I hverdagen samarbejder vi på kryds og tværs på sekretariatet med bl.a. presse-, kommunikations- og kampagnefolk.

Din ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at skrive eller ringe til politisk chef Lisbet Møller Nielsen på 61625285 eller Lisbet.Nielsen@ft.dk eller sekretariatschef Lars Beer Nielsen på 61623019 eller lars.beer@ft.dk.

Deadline for ansøgning er onsdag 23. juni 2021 kl.12.00. Søg herunder.