Tid & Sted

Radikale Venstre 08. februar

Politisk værksted

EFTERÅRSMØDE MED POLITISKE VÆRKSTEDER D.27.OKTOBER

De politiske værksteder giver både nye og gamle medlemmer mulighed for at mødes og deltage i den løbende politikudvikling på konkrete områder, diskutere aktuel politik og blive opdaterede på den politiske situation, som den ser ud netop nu.

Fællesskabet, debatterne og de gode ideer er en vigtig del af det brændstof, der driver den politiske motor,- også i et valgår!

Samtidig er de politiske værksteder åbne for alle, også dem der endnu ikke har meldt sig ind i partiet, og er således en chance for at prøve politikudviklingen af, samt et vindue ind i det at være en aktiv del af den radikale bevægelse.

Husk at tilmelde dig her: https://podio.com/webforms/21657081/1508401

Programmet har denne gang Ulighed & Ulige vilkår som sit overordnede tema og ser ud som følger:

10.30 Fælles introduktion til dagen V. Svend Thorhauge

10:45 – 12.30: Politiske værksteder:

1. Ulighed, frihed og menneskerettigheder: Hvor og hvordan tager vi kampen, og hvor kan radikale mandater og radikale tanker gøre en forskel? – Partileder og verdensmålsordfører Morten Østergaard deltager i en workshop arrangeret af Internationalt udvalg og Dialogforum for Europapolitik

2. Ulighed og Uddannelse: Hvordan sikrer vi gode uddannelsesmuligheder for alle? Hvordan løfter vi de bogligt svage elever i folkeskolen og på ungdomsuddannelserne og hvordan skaber vi rum for, at enhver barn i Danmark får mulighed for at udfolde sit potentiale? Undervisningsordfører Marianne Jelved deltager i en workshop arrangeret af dialogforum for uddannelsespolitik.

3.  Ulige vilkår og muligheder i sundhed og sundhedspolitik: Midt mellem regioner, kommuner og borgere, hvad er så de radikale svar og hvordan ser fremtidens sundhedsvæsen ud i Danmark? – Gruppenæstformand og kommunalordfører Martin Lidegaard deltager sammen med en række af partiets regionspolitikere og kommunale græsrødder i en workshop arrangeret af Dialogforum for sundhedspoltik og regionalpolitisk netværk

12.30 – 13.15: Fælles frokost

13.15 – 14.00: Politisk opdatering og Ping pong med den politiske ledelse V. Morten Østergaard

14.00 og frem: Møder i styregrupper eller åbne møder i dialogfora og møder i andre netværk, udvalg, netværksbestyrelser, skrivegrupper, uddannelsesmoduler etc.

PRAKTISK:

Der vil være mulighed for at købe frokost til 100kr, eller selv medbringe madpakke.

Medlemmer af Radikale Venstre har mulighed for rejserefusion svarende til DSB 2. klasse (med fradrag for 150 kroner). Du søger - efter den 14. april - om rejserefusion via radikale.dk. Efter login klikker du på dit navn øverst til højre, dernæst Indstillinger og vælger Rejserefusion.