Radikale resultater | Radikale Venstre

Radikale resultater

Danmark ud af krisen og ind i fremtiden
Efter fire år i regering har Radikale Venstre rustet Danmark til at træde ud af krisen – og ind i fremtiden. Vores reformer har givet mange flere mennesker mulighed for at flytte sig fra passiv forsørgelse til uddannelse og arbejde. Vi har investeret massivt i uddannelse, så flere får bedre muligheder i livet uanset social baggrund. Og vi har løftet mennesker ud af fattigdom og sat ambitiøse mål for at hjælpe samfundets svageste.

Det har været muligt, fordi vi har fået styr på økonomien. Vi har bragt økonomisk ansvarlighed tilbage i dansk politik. Og vores reformlinje virker. Tilliden til dansk økonomi er genoprettet. Ledigheden falder. Beskæftigelsen stiger. Og 47.000 flere er kommet i arbejde siden midten af 2013.

Det har samtidig skabt rum for at investere i en grønnere fremtid for vores børn. Vi har igen gjort Danmark til et klimafyrtårn, der inspirerer verden. Vi har lagt sporerne mod et grønnere Danmark med en klimalov, der mindsker CO2-udledningen markant. En energiaftale, der baner vejen for langt flere vindmøller. Og en togfond samt en ny DSB-aftale, der giver os bedre, hurtigere og grønnere tog i hele landet.

Vi har åbnet Danmark mod verden og bragt Danmark tættere på kernen af Europa. Vi har fjernet grænsebomme og pointsystemer. Og har stået vagt om arbejdskraftens frie bevægelighed i tider, hvor andre hverken turde eller ville. Og vi har gjort det lettere for danske virksomheder at tiltrække dygtige medarbejdere fra udlandet.

Vi har rustet Danmark til at træde ud af krisen – og ind i fremtiden. Og vi ønsker at fortsætte reformarbejdet, så flere kan komme i arbejde, flere kan bryde den negative sociale arv og Danmark kan blive fri af kul og olie.

Læs mere om vores resultater på forskellige områder: