09. december

Retningslinjer for det radikale medlemsnetværk

Når du er logget ind på det radikale medlemsnetværk, kan du finde din lokale forening og storkreds, ligesom du kan tilmelde dig og deltage i de politiske udvalg og netværk. Som medlem har du mulighed for at oprette nye indlæg og skrive kommentarer i alle de grupper, du er medlem af. Når du opretter indlæg og kommenterer, er det vigtigt, at du overholder vores retningslinjer. Vi ønsker en god og åben dialog, hvor der er plads til alle.

Skriv pænt
Vær med til at holde debatten saglig og konstruktiv. Gå efter bolden frem for manden. Hvis vi undgår personangreb, får vi en bedre debat.

Vis hensyn – vær relevant
Når du opretter et nyt indlæg i en gruppe, så modtager mange medlemmer en e-mailnotifikation med besked om dit nye indlæg. Sørg derfor for at holde indholdet relevant for gruppen og brug kommentarfunktionen i stedet, hvis der allerede findes indlæg om emnet. Ønsker du at debattere en bredere politisk dagsorden, er du velkommen til at skrive i gruppen Debat, som alle medlemmer har adgang til.

I øvrigt gælder følgende generelle retningslinjer:

• Indlæg og kommentarer må ikke indeholde reklame.
  • Indlæg og kommentarer må ikke være injurierende, racistiske, diskriminerende, krænkende eller have karakter af at være chikane mod andre.
  • Indlæg og kommentarer skal overholde loven om ophavsret.
  • Indlæg og kommentarer må ikke udlevere telefonnumre, e-mailadresser samt fulde navn og adresser uden accept fra de omtalte.
  • Indlæg og kommentarer må ikke indeholde uddrag af private e-mails, notater o.l. uden accept fra ophavsretshaveren.
  • Indlæg fra det radikale medlemsnetværk er tiltænkt brugerne i de enkelte grupper. De bør derfor ikke deles med andre, f.eks. ved at videresende e-mailnotifikationer.

Privatliv
Kun medlemmer af Radikale Venstre har adgang til medlemsnetværket samt de indlæg og kommentarer, der findes her.
Det er ikke muligt eller tilladt at skrive anonymt eller under pseudonym på medlemsnetværket.
Skriver du i en gruppe, kan medlemmerne i den pågældende gruppe – men ingen andre – se dit navn. Dit navn vises først til andre medlemmer, når du skriver på medlemsnetværket. Du kan også vælge at have en offentlig profil. Har du en offentlig profil, vil andre kunne klikke på dit navn for at læse mere. Du kan læse mere om, hvordan du får en offentlig profil her.

Moderation
Radikale Venstres sekretariat forbeholder sig til enhver tid ret til, men er ikke forpligtet til, at fjerne indlæg eller kommentarer uden forudgående varsel, såfremt de ikke overholder retningslinjerne.