Så er der valg! | Radikale Venstre

Så er der valg!

På en kold og klar forårsdag i marts sparkede vi den radikale kommunal- og regionsrådsvalgkamp i gang med samtaler i mere end 45 byer. På tirsdag sparker vi kampagnen i mål, når vi går til valg på et Danmark, der giver vores børn vinger.
Af Morten Østergaard

Fra første skridt i vuggestuen til sidste punktum i den afsluttende opgave på uddannelsen sparer vi på vores børn og deres fremtid. Der mangler pædagoger på stuerne. Skoledagen er hverken lige så rar eller spændende for alle, som den burde være. Sparerunde på sparerunde fjerner undervisning og vejledning fra vores unges uddannelser. Og adgangen til uddannelse uden for vores store byer bliver dårligere og dårligere.

Hvis det fortsætter sådan, stækker vi alvorligt vingerne på vores børn.

Jeg og resten af det radikale hold kæmper for et Danmark, der giver alle børn vinger. Vores kamp siden marts har handlet om at vise, at vi kan skabe et større Danmark, der giver vores børn muligheder. Hvis vi vil. Vi har ført samtaler dag og nat. Om skolen, vilkårene for vores pædagoger og mulighederne for at få en ungdomsuddannelse i den nærmeste by.

Fra søndag morgen tager vi samtalerne til et nyt niveau. Vi sidder klar til at svare på dine og alle andre danskeres spørgsmål. Direkte via Facebook sammen med radikale kandidater fra hele landet, folketingsmedlemmer, eksperter og spændende gæster.

Vi sender live morgen, middag, aften – og nat. To dage uafbrudt frem til valgdagen. Så du og danskerne kan få svar på alle spørgsmål, inden krydset skal sættes.

Du kan være med til føre radikal valgkamp i de sidste intense dage frem mod tirsdag. Og det hele kan endda klares hjemme fra sofaen. Du kan:

* Deltage i #RadikaleLive fra søndag morgen og frem. Henvis også gerne venner og bekendte til muligheden for at få svar på facebook.com/radikalevenstre.

Vær med. Og gør Danmark større.

Du finder dine radikale kandidater i din kommune og region her på forsiden af www.radikale.dk