Sammen gør vi Danmark større

I Radikale Venstre kæmper vi for at gøre Danmark større. Det er vi heldigvis ikke alene om.
Hver dag er der mennesker i vores samfund, som gør en forskel. Pædagogen, der går den ekstra mil for at være noget for vores børn. Iværksætteren, der skaber en grøn vækstvirksomhed, som bringer os et skridt tættere på at bremse klimaforandringerne. Bedsteforælderen, der aflaster de travle småbørnsforældre, hver gang behovet opstår. På hver deres måde gør de Danmark større – og os stolte af at være danske.

Også i det politiske landskab er der mennesker, som gør Danmark større. Og naturligvis er de ikke alle radikale.

Et opslag delt af Radikale Venstre (@radikale) den

I Berlingske har vi indrykket annoncer med Kristian Jensen og Özlem Cekic. Ikke fordi Kristian er venstremand og Özlem er tidligere SF’er. Heller ikke, fordi vi tror, de er skabsradikale. Men, fordi de tør tale snæversynet midt imod. Og fordi de har modet til at bygge bro. Kort sagt: Kristian og Özlem gør Danmark større.

Det, der er på spil, er ideen om en verden, der er stadig mere åben. Hvor mennesker kan bevæge sig stadig mere frit. Og hvor man rækker ud efter hinanden og forpligter sig på samarbejde. Også når det umiddelbart ser nemmere ud at lukke sig om sig selv.

At gøre Danmark større handler derfor om at sætte en ny kurs for vores land. En kurs, der hverken peger mod højre eller venstre – men fremad. Mod en bedre fremtid for vores børn. Et stærkere, grønnere og mere rummeligt Danmark. Det er den verden, jeg kæmper for.

Alle er velkomne i kampen for et større Danmark. Et Danmark, hvor vi lader de brede skuldre bære – og de små sko stå. Et rigere og rummeligere Danmark.

Jo flere vi er – jo mere kan vi forandre. Tænk hvis vi i højere grad rakte ud efter hinanden, og de ting vi er fælles om. Vi kan jo starte med at sige det højt og påskønne alle dem, der gør en forskel.

Et opslag delt af Radikale Venstre (@radikale) den