24. maj

Sundhedspolitik

Vil du være med til at fremme oplysning og politisk debat om sundhedspolitik? Er du interesseret i, hvordan man skaber åbenhed og sikrer systematisk borgerinddragelse inden for prioriteter i sundhedsvæsenet? Motiveres du af diskussioner om indretning af fremtidens velfærd og at have mulighed for at sparre med såvel politikere i partiet som offentligheden?
I Dialogforum for Sundhedspolitik arbejder vi målrettet med sundhedspolitik relateret til Kommunal– og Regionalvalget i 2017, og vi er nedsat fra maj 2016 – maj 2017. Vi vil skabe opmærksomhed omkring sundhedspolitiske emner, og arbejdet fokuserer især på: Prioritering i sundhed, fremtidens sundhedsvæsen, incitament– og kvalitetsstyring i sundhedsvæsenet, måling og registrering versus behov for afbureaukratisering, sundhedsdata og liging i sundhed.

Sådan kan du være med

Aktiviteter i sæsonen 2016-2017
  • Debatmøde om "Ulighed i Sundhed" på fællesudvalgsdagen d 12. november kl 13-15
  • Udarbejdelse af forslag til HB-udtalelse om strategi for MRSA-bekæmpelse. Deadline ultimo december.
  • "Ulighed i Sundhed 2", debatmøde i forbindelse med Radikale Venstres Nytårsstævne.
  • Debatmøde om Psykiatrien d. 11. februar kl 13-15, Nyborg Strand.
  • Opdatering af det sundhedspolitiske program "Vejen til Sundhed" - vil ske i løbet af to møder i foråret. Datoer endnu ikke fastlagte.

Formand:
Karin Friis Bach