Tal med om folkeskolen

Er du bekymret for, om topstyring, test og ensretning tager over i skolen? Eller har du gode råd til, hvordan vi sammen skaber en bedre skole? Så del din mening og ideer med os her.
Vores holdning er klar. Folkeskolen kan noget helt særligt, når den er fri. Vi mener, at lærere og skolelederne skal have frihed til at undervise og lede skolens arbejde med børnene i centrum. Alle elever skal føle sig motiveret, afholdt og set, som nogle, der har ret til at være med i fællesskabet på lige fod med de andre.

Derfor er vi også stærkt kritiske over for en udvikling, hvor topstyring, ensretning og kontrol vinder mere indpas. Hvor nationale test fylder for meget og selvstændig tænkning for lidt.

Hvordan synes du, det står til med folkeskolen? Vi vil meget gerne høre din mening og ideer: