Udgivelser

Her finder du de seneste udgivelser af Radikalt.
Se Radikale Venstres bud på næste års finanslov, få forklaret behovet for en kommunal udligningsreform fra kommunalordfører Kathrine Olldag, og få flere indblik i, hvordan lokale, radikale kræfter hver dag arbejder for grønne og bæredygtige løsninger.

September 2019
Følg klimalovens vej fra spirende folkekrav til forpligtende aftale, og kom med bag aftalen om et midlertidigt tilskud til de fattigste børnefamilier.

August 2019
Find ud af, hvorfor Martin Lidegaard mener, at Trumps tilbud om at købe Grønland var et tiltrængt wake up call for både Danmark og rigsfællesskabet. Bliv helt klar til landsmødet med insidertips, og se Ida Auken video, som gik viralt og er set fem millioner gange.

Læs om de ti radikale sejre, som vi fik efter 20 intense forhandlingsdage. Mød Radikale Venstres nye folketingsgruppe og læs om, hvordan du får indflydelse på politikken til årets landsmøde.

5. valgkampsudgave 2019

4. valgkampsudgave 2019

3. valgkampsudgave 2019

2. valgkampsudgave 2019

1. valgkampsudgave 2019

April 2019
Find ud af, hvordan du kan være med i den radikale valgkamp, hvad enten du vil med på gaden, op i lygtepælene, eller du foretrækker at føre valgkamp fra din sofa.

I marts sættes der fokus på Europa med et stort interview med den radikale spidskandidat Morten Helveg Petersen. Du kan også møde YouTuberen Julia Sophia, Louise Rønde Andersen fra Skive, som brænder for det lokale, frivillige arbejde, og læse mange flere historier.

Kom med til klimademo foran Christiansborg, mød manden der på 13 dage engagerede mere end 50.000 danskere i klimaet, og bliv klogere på klima-migration og den nye politiske aftale om plast.

Januar 2019
- Mød klimaaktivisten, som elsker at køre bil, rektoren fra Nyborg Gymnasium, som valgte at gå imod en afgørelse om, at to af hans elever ikke måtte modtage undervisning, samt borgmester i Mechelen Bart Somers, som har forvandlet sin by fra at være en by plaget af kriminalitet til at være en rollemodel for integration.

December 2018
- Morten Østergaard har været en tur i Moria-lejren på Lesbos. Se hvordan det gik i decembers udgave, og få også svar på, hvad folketingsgruppens medlemmer ønsker sig allermest i julegave.

November 2018
- Børn skal være børn. Find ud af, hvordan det er at være barn i en flygtningelejr eller på Sjælsmark, og få både forskeren og generalsekretærens bud på, hvordan vi giver alle børn lige muligheder.

Oktober 2018
- Får man altid sin vilje i et forlig? Er det med vilje, at du er radikal? Hvad er vilje for de radikale folketingskandidater. Få svarene på det og meget mere i oktobers udgave af Radikalt.

- Den modige udgave! Find ud af, hvad forskningen siger om mod, mød to heltemodige danskere, der trådte til, da andre havde behov for dem, og få fire folketingskandidaters egne modige historier.

August 2018
- Hør hvad eksperterne mener, der skal til, for at skabe fremtidens folkeskole. Find ud af, hvordan Radikale Venstre vil bygge 20.000 nye studieboliger, og bliv klogere på organdonation.

- Find ud af, hvem der former politikken i Radikale Venstre, og læs mere om dine muligheder for at være med. Se billeder og video fra årets Folkemødet og kandidattræf i Odense, og lær mere om, hvorfor vand er så vandvittigt vigtigt.

Maj 2018
- Læs mere om den nye radikale integrationsplan, se billeder og video fra Vestagers 50 års fødselsdagsreception og find ud af, hvad der skete, da vi samlede ti forskellige mennesker i Husum for at teste, om der i virkeligheden er så meget, der skiller os ad, som medierne og mange politikere siger.

April 2018
- Læs hvad der skete den dag, Borgmester Leon Sebbelin sagde ja til lockout og baglandet sagde nej. Mød den radikale TV-stjerne Oliver, der er aktiv i Radikal Ungdom Aarhus. Eller bliv klogere på, hvorfor et enkelt år i fattigdom kan præge et barn for livet.

- Kom med Morten Østergaard til Vollsmose og Gellerup, og mød bl.a. Thomas, som har boet i Vollsmose i fem år, og ikke har tænkt sig at flytte. Du kan også få fyldt op på arsenalet af argumenter for, hvorfor det kan svare sig at investere i børnene tidligt i livet, eller læse mere om hvad du skal gøre, hvis du går rundt med en folketingskandidat i maven.

Februar 2018
- Kom med Morten Østergaard på besøg i Hanstholm, hvor Brian gør noget ved integrationen. Han har fulgt statsministerens opfordring og givet flygtninge chancen på sin virksomhed i Hanstholm. Men nu skal de flygtninge, han har fået i arbejde, smides ud.

December 2017
- Bliv klogere på de gode resultater ved kommunal- og regionalvalget 2017, mød det nye kuld byrødder, og se hvordan det gik, da Morten Østergaard blev lånt ud til Svendborg Gymnastikforening.

November 2017
- Læs om Kjeld Holms partiskifte, se hvordan der er at være radikal kandidat, når ens bror er valgt for DF, og finde svaret på om en DJØF'er kan finde ud af, at hænge valgplakater op.

Oktober 2017
- Bliv klog på kommunalvalgskampen, konstitueringsspillet, folkeskolens fremtidsfond, og kom på tur med paternosteren på Christiansborg.