31. januar

Vær med til at udvikle radikal politik

Radikale Venstre har siden 1905 været et medlemsbaseret parti med et stærkt landsforbund og rige muligheder for at få politisk indflydelse og deltage i den fælles politiske dialog. Her kan du læse om vores forskellige medlemsudvalg og hvordan du finder ud af, hvad der sker i dem lige nu.
I hvert nummer af medlemsbladet Radikalt skriver vi lidt om, hvilke aktiviteter der aktuelt er i gang, hvem der er blevet valgt til forskellige tillidsposter og ikke mindst, hvilke poster der er valg til, og som man derfor kan stille op til.
Du finder en oversigt over de enkelte numre af medlemsbladet her:

Dialogfora
Radikale Venstre har syv dialogfora, som tilrettelægger en række politiske værksteder i løbet af året, hvor man som medlem kan møde op og være med til at drøfte aktuelle politiske problemstillinger. Der er politiske værksteder på både landsmødet og nytårsstævnet, ved forårsmødet og efterårsmødet og på folkemødet. På forårsmødet og efterårsmødet er der ofte også åbne møder i de forskellige dialogfora efter de politiske værksteder. Du kan læse mere om de enkelte dialogfora ved at følge de enkelte links herunder. Her kan du også finde kontaktoplysninger og links til de åbne facebookgrupper, som er tilknyttet de enkelte fora.

Du kan være med i et eller flere af de syv dialogfora. Hvis du gerne vil modtage mails fra dem, skal du tilmelde dig mailinglisterne herunder. Du kan også bare være med i de åbne Facebookgrupper. Læs mere om de enkelte dialogfora herunder, hvor du også finder link til dialogforaenes åbne grupper på Facebook:

Internationalt udvalg
Udover de syv dialogfora har Radikale Venstre et Internationalt udvalg, som varetager partiets relationer til søsterpartier i hele verden. Hovedbestyrelsen vælger en formand og 10 medlemmer, og udvalgets aktiviteter og møder er i øvrigt åbne for alle medlemmer. Udvalget arrangerer også åbne konfrencer for både medlemmer og ikke-medlemmer
Læs mere her:

Skrivegrupper
I det radikale Landsforbund bliver vores politik formuleret af skrivegrupper, som alle medlemmer kan stille op til at blive medlem af.  Politikkerne er enten skrevet som programmer, der har en holdbarhed på fem år, eller som holdningspapirer, der gælder i to år.

Du kan læse mere om politiske programmer og holdningspapirer her, hvor du også kan finde de aktuelt formulerede programmer: