Valg af ny landsformand

Når radikale fra hele landet i september mødes i Nyborg til det årlige landsmøde skal de denne gang også vælge både ny landsformand og ny næstformand.
Efter seks år på posten stopper Klaus Frandsen som landsformand. Og Emil Dyred takker af efter fire år som næstformand for Radikale Venstres landsforbund.

Alle medlemmer af Radikale Venstre kan stille op. Det kræver kun at mindst 25 delegerede til landsmødet, senest et par timer før mødet går i gang, har meldt sig som såkaldte stillere.

Partiets storkredsorganisationer vil sørge for at kandidater til landsformandsposten kan præsentere sig ved lokale valgmøder, der er åbne for alle medlemmer. Det vil ske i perioden fra midten af august og de følgende tre-fire uger. Af hensyn til planlægning og deltagelse i disse valgmøder skal personer, der gerne vil kandidere som landsformand, melde sig senest 10. august. Det sker ved at sende en mail til partiets mailadresse radikale@radikale.dk og til formanden for partiets organisationsnetværk, Jesper Betak Lund på jesper.betaklund@gmail.com

Det gælder også for kandidater til posten som næstformand.

I medlemsnetværket på radikale.dk er der desuden oprettet en særskilt gruppe "Valg af ny landsformand og ny næstformand", hvor medlemmerne kan læse kandidaternes motiverede opstilling (i takt med at de indløber) og stille spørgsmål. Se gruppen her.