29. april

Vil du være med til at præge den europæiske grønne omstilling?

Morten Helveg Petersen søger politisk rådgiver til sit kontor i Europa-Parlamentet i Bruxelles Du er engageret i og optaget af den grønne omstilling og har lyst til at arbejde indgående med europæisk energi- og klimapolitik i Bruxelles i et hektisk og spændende miljø. Du kender til begreber som offshore havvind, energieffektivisering og vedvarende energi.

Som rådgiver for Morten Helveg Petersen får du mulighed for at følge og præge den europæiske grønne omstilling og industri- og forskningspolitikken i tæt samarbejde med danske og europæiske politikere og interessenter fra hele Europa.

Dine arbejdsopgaver vil være at følge Mortens sager i Europa-Parlamentets Industri- og Energiudvalg, hvor Morten er næstformand. Udvalgsmøder, forhandlinger med de øvrige partier i Europa-Parlamentet, forberedelse af plenarforsamlinger og kontakt til bagland og interessenter er alt sammen naturlige dele af hverdagen. Dertil kommer øvrige sager i tæt samarbejde med kontorets øvrige medarbejdere samt Radikale Venstres sekretariat på Christiansborg. Der vil også være administrative opgaver som bl.a.  kalenderstyring og håndtering af mails og henvendelser. Nogen rejseaktivitet må påregnes.

Om dig

• Du har en relevant videregående uddannelse og gerne erfaring fra energibranchen, myndigheder, virksomheder, organisationer ell.lign.
  • Du har interesse for politik og samfund
  • Du skal trives i et til tider hektisk miljø med mange sager på bordet og i luften
  • Du kan gå ned i detaljerne og samtidig bevare overblikket og have øje for de store linjer
  • Du kan overskue store mængder af stof på dansk og engelsk som du behersker flydende i skrift og tale
  • Du er selvstændig, har godt humør og kaster dig gerne ud i nye sager
  • Du tager initiativ, arbejder struktureret og effektivt og holder af frihed under ansvar
  • Du får muligheder for at sætte dit præg på arbejdet og kontoret og der er gode og store muligheder for personlig og faglig udvikling

• Vi er et lille hold i Bruxelles og på Christiansborg
  • Vi arbejder tæt sammen med Radikale Venstre på Christiansborg og i den politiske gruppe i Europa-Parlamentet (Renew Europe)

Praktisk

Du vil blive ansat af Europa-Parlamentet som ”Accredited Parliamentary Assistant” med bopæl i Bruxelles. Tiltrædelse 1. september 2021 eller efter aftale.

Den motiverede ansøgning, CV med referencer kan du tilføje i fomularen herunder. Ansættelsessamtaler afholdes løbende i København.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at skrive til Morten Helveg Petersen på mortenhelveg.petersen@europarl.europa.eu.

Deadline for ansøgninger er ultimo maj 2021.