TAK FOR VALGET - OG TILLYKKE TIL KATRINE ROBSØE

Fra Aarhus Radikale Venstre skal der lyde en stor TAK til hver og en, som gav en radikal kandidat en stemme! Vi ved, at vælgerne har ret, også når det betyder, at vi som parti er gået tilbage. Vi må lytte til vælgerne, og vi må blive ved med at være i dialog om, hvilken retning Danmark skal i. Vores bud hedder stadig: Friere, stærkere og grønnere Danmark.

Radikale Venstre er desværre både på landsplan og i Aarhus gået markant tilbage. Vi er dog ikke i tvivl, om at det har været en rigtig beslutning at sige fra over for Socialdemokratiets etpartiregering. Det har dog betydet, at vi er blevet reduceret fra tre mandater til et enkelt mandat i Østjyllands Storkreds. En kæmpe stor tak skal det lyde til vores tre folketingskandidater Andreas Steenberg, Susan Kronborg og Frederik Aagaard Sørensen. Kandidaterne har hver især langt en kæmpe indsats under valgkampen og vi kunne ikke have gjort det uden dem.

Vores mandat er gået til Katrine Robsøe, som med 3.736 personlige stemmer har fået et imponerende flot valgresultat. Stort tillykke til Katrine Robsøe! Katrine har i samarbejde med hendes kampagnehold fra Aarhus Radikale Ungdom knoklet de sidste fire uger og leveret en umådelig indsats. Hun blev for første gang blev valgt til Folketinget i 2019, hvor hun også var folketingskandidat i Aarhus Radikale Vælgerforening. Med Katrine på styret kan vi være sikker på, at der vil blive kæmpet for vores  uddannelser, klimaet og en bedre trivsel.