Kandidat til kommunalvalget 2021
Esbjerg Kommune
Jeg drømmer om et Esbjerg, der er en foregangskommune på det grønne område. En kommune der emmer af liv og virkelyst. En kommune som bliver attraktiv at bosætte sig i. Både som ung og som pensionist. En kommune med liv og aktiviteter for alle aldersgrupper.
Anders Toft Andersen

Min baggrund for at gå ind i lokalpolitik, er mine visioner for Esbjerg som by.

Jeg synes vi kan rigtigt meget i Esbjerg, men vi er ikke gode nok til at skilte med det. Jeg tror på at vi kan få Esbjerg til at vikse som by, ved at gøre byen attraktiv at bo og arbejde i. Det kræver flere ting. For det 1. skal byen være attraktiv at drive virksomhed i. Det er gode offentlige og private arbejdspladser der skal drive byen.

For det andet skal byen være attraktiv for alle aldre. Det gør vi gennem fokus på daginstitutioner, skoler, uddannelser og lækre byrum for alle kommunens beboere. Gerne med flere grønne områder og plads til små erhvervsdrivende i bymidten.

Socialt ansvar

Jeg brænder for kommunens udsatte borgere. Vi skal blive bedre til at passe på dem der har det svært. Det gør vi bl.a. ved, løbende at evaluere de mange sociale tilbud vi har. Derudover skal vi som kommune også erkende, at nogle opgaver løser vi bedst, sammen med private aktører.

Jeg brænder også for kommunens erhvervsliv. Her skal vi gøre det let for virksomhederne at samarbejde med kommunen.
Vi skal sikre os, at den rigtige arbejdskraft er tilgængelig og samtidig tage et socialt ansvar når vi planlægger fremtidens Esbjerg. Det kan være gennem det at bygge grønt, eller at sikre et vist antal lærlingepladser.

Om mig

Jeg er 4. generations- Esbjerggenser. Jeg kender kommunen indefra gennem mit arbejde.
Derudover sætter jeg en ære i dialog og lytter gerne til alle, der kan ændre mit syn eller perspektiv på en sag.

2020 - nu
NU