Kandidat til kommunalvalget 2021
Faaborg-Midtfyn Kommune
Udfordringer er en invitation til opfindsomhed. Møder vi en forhindring, finder vi en løsning. Det er mit drive, min tilgang til livet.
Anette Pihl Nielsen

Jeg stiller op, fordi jeg har lyst til at være en mere aktiv del af demokratiet. Jeg har lyst til en levende samtale med andre om, hvad der er vigtigt for dem, og jeg har selv noget at byde ind med. Jeg vil gerne være med til at gøre det lidt bedre at bo i vores kommune.

For mig handler det om dialog, fællesskab og flere muligheder for mennesker - at leve i en balance, hvor der er plads til alle.

Mine hjertesager

• Detailhandel, industri, landbrug, turisme eller service - det skal være godt at være iværksætter og virksomhed i vores kommune. Vi skal sammen med virksomheder og iværksættere sikre gode vilkår og udvikle vores kommune i samarbejde.

Vi skal tiltrække arbejdskraft og virksomheder, så vores kommune er et godt sted for erhvervslivet med spændende jobmuligheder for os der bor her.
  • Grønt er vigtigt. Vi skal sikre vores miljø og klima for fremtiden. Både for vores egen skyld, for naturens og dyrenes skyld, men ikke mindst for fremtidige generationers skyld.

Vi skal vise vejen gennem handlinger i hverdagen og udvikling og brug af nye metoder, som er bedre for naturen og os selv. Grønne muligheder på transport, boligopvarmning, mad og meget mere, skal fremmes nu.
  • Vi skal have en 'Mindernes Dag' i vores kommune. Vi skal i højere grad være der for hinanden, når vi har mistet et nært familiemedlem. Jeg har selv mistet et barn og oplevet, at mange går alene i en sorg. Gennem en fælles dag, hvor alle bidrager, foreninger, butikker, kommune, du og jeg, kan vi skabe samvær om de minder vi har, så ensomheden bliver mindre og vi lærer at tale sammen om det svære.
Jeg drømmer om, at vores kommune bliver et sted, hvor andre kommer efter inspiration.
Anette Pihl Nielsen

Jeg ønsker muligheder, ligestilling og fællesskaber i en kommune, hvor vi passer på hinanden og på vores bid af jorden.

Jeg ønsker en kommune med et sprudlende erhvervsliv, hvor kreative ideer let bliver til virkelighed og hvor jobmulighederne er stærke, fordi en god økonomi er nødvendig for god udvikling for alle os der bor her - børn, unge, voksne, gamle.

Lidt om mig

Jeg er født og opvokset i Ringe og har boet i vores kommune det meste af mit liv. De fleste af årene i Sdr. Nærå og omegn. Jeg bor på et husmandssted ved Sdr. Nærå med kæreste, bonusbørn, høns, katte og snart en hund.

Jeg elsker Fyn og øerne - naturen med strande, marker og skove, historien i de gamle huse og haver, kulturen og kunsten, malere og digtere, det skønne øhav, de små færger, de kønne købstæder langs kysten, og mennesker der altid er klar til en kop kaffe og en snak. Jeg er brunsvigerfan og havenørd.

Udfordringer er en invitation til opfindsomhed. Møder vi en forhindring, finder vi en løsning . Det er mit drive, min tilgang til livet.

2019-
Byggesag og Erhverv, kontorchef, Odense Kommune
2015-2019
Erhvervskontakten, kontorchef, Odense Kommune
2009-2015
Iværksætterindsatsen, chef, Odense Kommune
2009-2011
Medejer i Den Ny Tatol, specialbutik i Sdr. Nærå
2000-2009
Forskellige erhvervsudviklingsprojekter, konsulent og projektleder
Bestyrelsesmedlem i børnehaver og friskolen, hvor mine børn gik.