Charlotte Amdi Burgess

Kandidat til Europa-Parlamentet
Medlem af Hovedbestyrelsen (uden stemmeret) og Forretningsudvalget, folketingskandidat
Store udfordringer kalder på stærke fællesskaber. Vi har brug for et progressivt Europa-Parlament, der vil kæmpe for klima, sikkerhed og vores fælles rettigheder, og for et Europa-Parlament, der vil prioritere fremtidens teknologier over fossil energi og et miljøbelastende landbrug. Derfor skal du stemme mig i Europa-Parlamentet.
Charlotte Amdi Burgess

Et valg om værdier

Den 9. juni beslutter vi, hvilken vej Europa skal gå. Skal vi kæmpe for retsstat, ytringsfrihed og internationalt samarbejde, eller vil vi overlade Europas fremtid til konservative kræfter, der vil begrænse minoriteters rettigheder, modarbejde udvidelsen mod øst og med alle midler holde flygtninge ude af Europa. Den kamp er jeg klar til at tage i Europa-Parlamentet!

Et bæredygtigt Europa

Vi bruger jordens ressourcer hurtigere, end de kan nå at blive genoprettet – det kan vores børn og børnebørn ikke leve med. Jeg vil arbejde for et Europa, der prioriterer kvalitet frem for kvantitet, genbruger mere og passer bedre på vores fælles ressourcer.

Et fremtidssikret Europa

Europa ældes, og der fødes færre børn. Det udfordrer vores samfund, når både virksomheder og den offentlige sektor mangler arbejdskraft. Derfor skal vi gøre det endnu mere attraktivt for dygtige folk fra resten af verden, at komme til Europa og arbejde.

Et Europa der tager ansvar i verden

Når store nationer dyster om at forme fremtiden, skal Europa ikke stå på sidelinjen. Vi skal stå fast på vores principper om demokrati, frisind og internationalt samarbejde.

Det skal vi, fordi vi tror på, at det er vejen til en bedre verden. Vi skal udvikle fremtidens teknologier, men også forstå at sætte grænser, så vi sikrer fair konkurrence og beskytter vores borgere.

Europa bliver nødt til at tage ansvar for egen sikkerhed, og vi skal ikke overlade det til USA og NATO at sikre fred i vores nærområder. Det kræver et stærkt EU, der er villig til at påtage sig en ledende rolle.

Om mig

Som økonom og lærer har jeg altid været drevet af at gøre en forskel. Med syv års erfaring som formand for Radikale Venstres internationale udvalg og et stort kendskab til både dansk og international politik, er jeg klar til at tage skridtet videre og repræsentere dig i Europa-Parlamentet. Lad os skabe et stærkere, grønnere og friere Europa sammen!

2016 -
NU
Folkeskolelærer
2003 - 2015
Økonom/embedsmand i staten

Radikale tillidsposter

• Medlem af forretningsudvalget, 2017 -
  • Formand for Internationalt Udvalg, 2017 -
  • Formand i den radikale Østerbrokreds, 2011 - 2013

Opstillingskreds

Charlotte er opstillet som folketingskandidat i Mariagerfjordkredsen i Nordjyllands Storkreds og som kandidat til Europa-Parlamentet i Nordsjællands Storkreds.

Støt Charlottes kampagne på MobilePay