Radikaliseret økonom søges | Radikale Venstre

29. januar

Radikaliseret økonom søges

Synes du, at dansk politik trænger til forandring? Vil du være med til at skabe den? Jonglerer du ligeså overbevisende med tal som med ord? Så er det dig, vi søger, til Radikale Venstres sekretariat på Christiansborg.
Vi søger en dygtig økonom med en stor makroøkonomisk værktøjskasse og stærke analyse- og skrivefærdigheder. Vi forventer, at du trives med at kombinere din faglige indsigt med politisk forståelse og god kommunikation i tæt dialog med både kollegaer og politikere i partiet. Som person er du både er nysgerrig, iderig og ikke mindst initiativrig. Og så trives du med stort ansvar og højt tempo.

Vi søger kort sagt en ny kollega, som kan:
  • Udvikle radikal økonomisk politik sammen med folketingsgruppen
  • Håndtere konkrete begivenheder og økonomiske meldinger og udspil fra omverdenen
  • Se historier springe ud af Excel arket, og efterfølgende forklare dem, så alle forstår dem.

Vi tilbyder til gengæld:
Et parti med tillid til mennesker og vilje til forandring en uforudsigelig og udfordrende arbejdsdag, som altid giver mening, fantastiske kolleger og politikere med stort engagement.

Om os
Radikale Venstres sekretariat på Christiansborg er et fællessekretariat for partiets folketingsgruppe og landsforbund. Vi er i alt cirka 30 medarbejdere på sekretariatet. Du vil indgå i vores politikudviklingsteam, som både arbejder strategisk med mere langsigtede politikudvikling og forberedelse af valgkampe, men også følger folketingsårets cyklus og håndterer det daglige arbejde i tæt samarbejde med de radikale folkevalgte. Teamet består af seks dygtige økonomer, sociologer og scient.pol.er og arbejder tæt sammen med partiets presse- og kommunikations- og kampagnemedarbejdere.

Det med småt
Der er frist for ansøgning torsdag 22. februar kl. 12:00. Ansættelsessamtaler gennemføres i uge 9. Ansættelse pr. 1. april 2018 eller snarest derefter. Løn efter aftale. Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Lars Beer på lars.beer@ft.dk / +45 6162 3019.

Ansøgning sendes med CV og eventuelle bilag bedes indsendes i ét samlet PDF-dokument via formularen nedenfor. Vedlæg gerne eksempler på eller referencer til relevante produkter, som du har været med til at udvikle.