03. juli

Politikudviklere til Radikale Venstre

Vil du være med til arbejde for en ny retning mod et grønnere, friere og stærkere Danmark? Kan du tænke strategisk og formulere politik, som på samme tid leverer rigtige løsninger på virkelighedens problemer? Så er du måske en af de nye politikudviklere i Radikale Venstre.
Med en større folketingsgruppe og en central rolle i dansk politik har vi brug for at forstærke vores team af politisk-økonomiske konsulenter, som understøtter folketingsgruppen i politiske forhandlinger og i udviklingen af ny radikal politik.

Banker dit hjerte for politik, der gør en forskel? Har du solid erfaring fra en politisk ledet organisation? Er du hverken bange for at arbejde selvstændigt eller at forpligte dig i et ærligt samarbejde med andre? Sætter du en ære i at levere kvalitet? Er du en holdspiller og en god kollega? Og skræmmer det dig ikke, at folk omkring dig går til deres arbejde med lidenskab? Så er Radikale Venstres politikteam måske det rette sted for dig.

Som politikudvikler skal du være klar til at dække flere politikområder. Du skal hurtigt kunne opsøge ny viden og levere solid, faglig kvalitetssikring på kort tid. Du har ideelt set et godt netværk, og er indstillet på at udbygge det for at styrke partiet og det eller de fagområder, du arbejder med. Du skal kunne formulere dig let, kort og præcist til travle politikere, og det er en fordel, hvis du har erfaring med det, fx fra ministerbetjening e.l. Du skal også have et solidt kendskab til dansk politik og kende partiernes positioner.

Det vil være en fordel, hvis du derudover har konkret erfaring og/eller viden inden for et eller flere af følgende emner:

• Økonomi, skat og arbejdsmarked, herunder fx som cand.polit/oecon.
  • Udlændinge og integration
  • Børn, skole og uddannelse
  • Klima, miljø og grøn omstilling

Viden og erfaring inden for retspolitik, socialpolitik eller erhvervspolitik vil også være relevant.

Hverdagen på Christiansborg er travl og omskiftelig. Vi samarbejder i en uformel tone og altid med det for øje at opnå det bedste resultat for Radikale Venstre. Du skal kunne trives med, at opgaver og deadlines ændrer sig undervejs, og du skal være klar til at tage ansvar for, at de alligevel løses. Til gengæld er arbejdet sjovt, og du får et tæt samarbejde med vores folketingsgruppe om at skabe forandringer for Danmark.

Om os
Team Politik har ansvaret for, at Radikale Venstres politiske udspil har høj kvalitet, og at folketingsgruppen er godt klædt på i deres politiske arbejde. Det sker i tæt samarbejde med folketingsgruppen. Teamet har også ansvar for støtte til politikudviklingen i Radikale Venstres landsforbund. I hverdagen samarbejder vi på kryds og tværs på sekretariatet med bl.a. presse-, kommunikations- og kampagnefolk.

Radikale Venstres sekretariat på Christiansborg er et fællessekretariat for partiets folketingsgruppe, landsforbund og Europa-Parlamentarikere.

Din ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at skrive eller ringe til politisk chef Lisbet Møller Nielsen på 61625285 eller rvlimn@ft.dk eller sekretariatschef Lars Beer Nielsen på 61623019 eller lars.beer@ft.dk.

Deadline for ansøgning er fredag 9. august 2019 kl. 12.00. Søg herunder.