Praktikanter til Christiansborg | Radikale Venstre

06. oktober

Praktikanter til Christiansborg

Er du også drevet af ambitionen om at skabe et Danmark rigt på muligheder for alle. Og har du lyst til at bidrage til udviklingen af politik, kommunikation og organisation hos Danmarks Uddannelsesparti? Så er det måske dig, vi leder efter til en stilling som praktikant i Radikale Venstres sekretariat.
Radikale Venstre søger praktikanter til foråret 2018. Som praktikant hos os bliver du en del af sekretariatet på Christiansborg på ca. 20 medarbejdere, der betjener både den radikale folketingsgruppe og det radikale bagland.

Stillingen
Som praktikant har du din daglige gang på Christiansborg, hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med både politikere og ansatte. Praktikopholdet er en enestående mulighed for at få indsigt i arbejdet i et politisk parti og hverdagen på Christiansborg. Det er en arbejdsplads, hvor der sker noget nyt næsten hver eneste dag, og der er gode muligheder for at udvide dit faglige og sociale netværk.

Vores praktikanter arbejder tværfagligt og lærer hele sekretariatet og folketingsgruppen at kende. Vi går efter at tilknytte en praktikant til hhv. organisationsteamet, presseteamet, kampagne- og kommunikationsteamet samt én til politikudviklingsteamet. Du må gerne angive i ansøgningen, hvilket team, du foretrækker at blive en del af.

Din profil
Du er i gang med din kandidatuddannelse, og du har opnået flotte resultater i løbet af din uddannelse. Du brænder for at prøve dig selv af, og trives godt i et politisk miljø med en omskiftelig hverdag. Du kan stå inde for de radikale kerneværdier, og brænder for at hjælpe med at bære dem ud i hverdagen. Dine kompetencer er indenfor kommunikation og presse, politikudvikling eller organisationsudvikling og kampagne.

Praktisk
Det er en forudsætning, at dit praktikophold kan meritoverføres til din uddannelse, og at du ikke bliver forsinket i din uddannelse grundet praktikopholdet. Opholdet er som udgangspunkt på fuld tid, hvis du kan få fuld meritoverførsel. Dog er vi fleksible med hensyn til arbejdstid, hvis du har behov for eksempelvis at følge et fag ved siden af eller passe et studiejob. Praktikopholdet er ulønnet og løber i forårssemestret 2018.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til organisationschef John Bo Northroup, john.northroup@ft.dk

Send ansøgning
Udfyld og indsend formularen herunder. Ansøgning og CV kan vedhæftes som filer. Efter indsendelse vil du se en kvittering på skærmen. Ansøgningsfristen er 29. september 2017.