Pressechef til Radikale Venstre

Kan du sætte dagsordener, og vil du være med til at skabe en tydelig profil for Radikale Venstre i det danske mediebillede? Så er du måske Radikale Venstres nye pressechef på Christiansborg.
Som pressechef i Radikale Venstre skal du først og fremmest rådgive Radikale Venstres folketingsgruppe. Du skal være sulten efter at sætte en dagsorden, at arbejde strategisk og målrettet – og håndtere både de mange daglige opgaver og de langsigtede indsatser i samarbejde med både politikere og kolleger på tværs af mange fagligheder.

Vi leder efter en kandidat, der:
  • Har et stort drive og vilje til at skabe synlighed
  • Har mere end fem års erfaring med presse og politik fx fra en redaktion på Christiansborg eller fra en politisk ledet organisation
  • Kan få ideer og omsætte kompliceret stof til one liners og overskrifter
  • Har et solidt journalistnetværk
  • Er holdspiller, som kan arbejde tæt sammen med politiske konsulenter og kampagneteam og rykke holdninger og opfattelser
  • Kan tænke langsigtet og strategisk og har sans for timing
  • Kan håndtere pressehenvendelser i et hektisk mediedøgn – og kan tale med gud og hvermand
  • Har erfaring med at lede et team

Om Radikale Venstres pressetjeneneste
Radikale Venstres pressetjeneste består af en pressechef, to presserådgivere og en praktikant. Teamet er en del af Radikale Venstres sekretariat, der understøtter både folketingsgruppe og landsforbund og som har til huse på Christiansborg. Presseteamet samarbejder især tæt med politiske konsulenter, SoMe-  og kampagneteam.

I pressetjenesten er der altid mange henvendelser og opgaver. Der er sjældent langt fra ide til beslutning – og sjældent meget tid til at træffe beslutninger. Der er en stor holdånd, arbejde på skæve tidspunkter, plads til fleksibilitet og grin i et uformelt miljø.

Pressechefen vil få teamansvar for pressetjenesten og refererer til souschef Eva Tingkær, der har ledelsesansvar for politik og presse.

Du kan ansøge via formularen herunder. Du får en kvittering vist på skærmen efter indsendelse, men modtager ikke kvittering på e-mail. Ansøgningsfristen er den 16. september 2019 kl. 12.00. Tiltrædelse snarest muligt.

Du er også velkommen til at kontakte Eva Tingkær på 61624026, hvis du vil vide mere om stillingen.

Omtalte personer

Eva Tingkær Souschef