06. januar

Radikale Venstre søger presserådgivere

Vil du være med til arbejde for en ny retning mod et grønnere, friere og stærkere Danmark? Kan du tænke strategisk og omsætte politik, så det kan forstås og rykker dagsordenen? Så er du måske en af de to nye presserådgivere, vi søger i Radikale Venstre.
Vi søger lige nu to presserådgivere til vores presseteam på Christiansborg: En fast stilling med ansættelse hurtigst muligt og et barselsvikariat fra 1. april til omkring 1. marts 2021. Vores ideelle kandidater interesserer sig for politik, partier og positioner, og er sandsynligvis journalist, kommunikationsuddannet eller lignende. Uanset baggrund tæller din praktiske erfaring mest.

Du ved, hvordan medier, redaktioner og journalister arbejder. Du kender nyhedsdøgnets rytmer og en god histories cyklus. Du kan tænke langsigtet og strategisk, men også arbejde med korte deadlines i en omskiftelig arbejdsdag. Du skriver godt, hurtigt og korrekt. Du tænker i sociale medier og dialog frem for pressemeddelelser og envejskommunikation. Og du har dit netværk på plads. Alt sammen fordi du har arbejdet med presse og politisk kommunikation.

Arbejdsopgaverne består blandt andet i presseovervågning, pressevagter, udarbejdelse af indlæg, indsalg af historier, kontakt til medierne, personlig rådgivning og medietræning. Arbejdsområderne er et bredt udsnit af politikområder – og vi forventer, at du kan sætte dig ind i sagsområderne og omsætte dem, så de får relevans for medierne.

Du vil blive en del af Radikale Venstres pressetjeneste, der består af et mindre team af presserådgivere samt en praktikant. Vi har et godt og uformelt arbejdsklima, hvor vi løfter i flok. Tempoet er højt, og de faglige ambitioner er store i kampen for et grønnere, friere og stærkere Danmark. Du skal have gennemslagskraft, kunne arbejde selvstændigt og i tæt samarbejde med vores andre faggrupper, ikke mindst vores politiske konsulenter. Der er skæve arbejdstider – det vil sige også aftener og weekender.

Vi forventer, at du har:

• Mindst tre års erhvervserfaring fra en redaktion eller en politisk organisation – og allerhelst begge dele.
  • Forståelse for politik og mediernes rytme
  • En sikker næse for den gode historie og et kreativt blik for, hvordan vi får den udover rampen
  • Et godt, veludbygget og opdateret netværk blandt meningsdannere og journalister og gerne i centraladministrationen og partier
  • Viden om dansk politik, aktuelt og historisk
  • Evnen til at holde hovedet koldt og præstere – også når trykket er stort

Om os
Radikale Venstres sekretariat på Christiansborg er et fællessekretariat for partiets folketingsgruppe, landsforbund og europaparlamentarikere. Sekretariatet arbejder blandt andet med politikudvikling, presse og kommunikation for Radikale Venstre.

Din ansøgning
Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at skrive eller ringe til pressechef Asbjørn Lindsø på 6162 5673. Angiv gerne i din ansøgning hvilke af de to stillinger, du søger.

Deadline for ansøgning er onsdag den 22. januar 2020 klokken 12.00, og vi forventer at afholde samtaler først i uge 5.