Radikalt, valgkampudgave 2019

Vær med i den radikale valgkamp

Nu er det alvor. Danmark og Europa har brug for en ny retning, og de kommende to valg afgør, hvordan fremtiden skal se ud. De travleste, sjoveste, vildeste og mest afgørende uger i løbet af fire år er nu, og du kan være med i kampen for et grønnere, friere og stærkere Danmark.

Vær med!

Hvor skal vi hen?

Skal vi fortsætte med integrationsstop, børnefattigdom og vildsvinehegn? Med dobbeltstraf, grænsekontrol og visne klimaambitioner. Eller skal vi bringe Danmark i en ny retning? Hvor vi holder fast i vores værdier fremfor at gå på kompromis. Hvor vi finder rigtige løsninger på virkelighedens problemer fremfor mere symbolpolitik. Og hvor vi leder med håb og mod fremfor straf og tvang.
Vi radikale kæmper for en ny retning. Mod et grønnere, friere og stærkere Danmark og Europa.

Fremad!

Duel på grænsen: Europa eller kaos?

I dag er det Europadag, og Morten Østergaard og Morten Helveg Petersen mødes i et brag af en politisk duel med Dansk Folkepartis Kristian Thulesen-Dahl og Peter Kofoed på den dansk-tyske grænse. Der er lagt op til en intens debat på netop et af de steder, hvor de to partier er allermest uenige - nemlig grænsen: Dansk Folkeparti vil bevare den nationale grænsekontrol og gøre den permanent. Radikale Venstre foretrækker en europæisk løsning.

Læs mere her, og se debatten live på Facebook eller radikale.dk

Kom til Festival(G) i København og Aarhus

Radikale Venstre vil en ny retning for Danmark, og derfor fører vi også valgkamp på en ny måde. Politik skal være både sjovt og nærværende – derfor afholder vi Festival(G) i København på lørdag den 11. maj og i Aarhus torsdag den 16. maj. Her vil valgbussen og fællesmiddage suppleres af live-musik, talks, stand-up og musikquizzer.

Kom til festival(G) og andre events

Hils på de radikale kandidater

Folketingsvalg: Hele 77 radikale kandidater er klar til at føre valgkamp for en ny retning for Danmark. Find din lokale kandidat her.
Europa-Parlamentsvalg: Radikale Venstre har som eneste parti fyldt listen ud med de tilladte 20 kandidater. Hvis ikke os. Hvem så? Mød dem alle her.

Et grønnere, friere og stærkere Danmark

Vi er klar til valg og kæmper for en ny retning for Danmark. Det stod klart allerede på valgkampens første dag, da Morten Østergaard og Sofie Carsten Nielsen præsenterede den radikale valgkamp.

Se eller gense pressemødet
VIL DU MED UD OG KØRE?
I valgkampen skal Morten Østergaard rundt i hele landet. Hvis du, eller en du kender, vil med på en af turene og få en snak om lige netop det, du har på hjerte, så skriv til os.
GIVER DU HUSLY?
Morten Østergaard kunne godt bruge en sofa at sove på, når han skal Danmark rundt. Vi kan selvfølgelig booke et hotel, men han vil hellere ud og tale med danskerne og høre, hvad de har på hjerte.
RADIKAL POLITIK - kun et klik væk
Følg os på Facebook