Radikalt, april 2018

Bunker og baglandsstorm

”Da jeg gik derind, havde jeg ingen ide om det uvejr, der var opstået udenfor. Pludselig kunne jeg mærke, at min telefon havde modtaget en del beskeder fra folk, der havde forsøgt at komme i kontakt med mig.” Det skabte et kæmpe stormvejr, da Leon Sebbelin i KL’s bestyrelse stemte ja til en lockout-varsel. Læs her, hvad der skete den dag, Leon sagde ja og baglandet sagde nej.

Læs interviewet med Leon Sebbelin

Den danske model er truet

Den danske model har brug for et service-eftersyn, hvis den skal overleve. Det mener postdoc Laust Høgedahl. Han mener, at det er indre blødninger, der er årsag til, at den danske model er under pres.

Læs interviewet

Morten i TV Glad

Morten Østergaard er fortsat på tur rundt i landets ghettoer. Senest har han besøgt Stengårdsvej i Esbjerg, hvor TV Glad interviewede ham om besøget.
Se videoen

Kvinder i Mjølnerparken

Indvandrerkvinder er en debatteret befolkningsgruppe. Morten mødte tre seje kvinder under sit besøg i Mjølnerparken.
Mød bydelsmødrene

Hvad mener du er udfordringen?

Mens Morten har besøgt udsatte boligområder, har folk sendt os deres bud på, hvad den største integrationsudfordring er, og hvordan vi løser den.
Se forslagene

En Radikal TV-stjerne

Lige nu løber de sidste afsnit af TV2 Zulus TV-serie "Roomies" over skærmen. Her flytter fem unge mennesker ind i et hus i Aarhus. En af dem er Oliver, der er medlem af Radikal Ungdom i Aarhus. Igennem TV-programmet har han formået at få sat ungdomspolitik på landkortet som noget interessant og fedt for unge mennesker. En effekt som de kan mærke i Aarhus Radikale Ungdom.

Mød Oliver

Foreningstræf

I starten af marts samledes en masse radikale folk, der alle brænder for at udvikle foreningslivet i partiet.
Se billeder fra dagen

Faxe klar til næste valg

Majbritt Egelund Rasmussen er aktiv i lokalforeningen i Faxe. Og efter foreningstræffet er hun fyldt med energi til at gøre Faxe til den fedeste forening.
Mød Majbritt

Alle børn skal have lige muligheder

Et år i fattigdom som barn, kan påvirke dig resten af livet. Det viser opsigtsvækkende ny forskning. Radikalt har talt med manden bag det nye studie.

Hvis vi vil fremtiden skal der fokus på energien

Radikale Venstre er kommet med et nyt klima og energiudspil. Men hvad skal det nytte? Det har Radikalt spurgt Energiordfører Ida Auken om.

Læs interviewet med Ida

Græsk og gordisk

Sofie Carsten Nielsen har været på studietur til flygtningelejre i Grækenland. "Det var som at være i Zoologisk Have. Det var så uværdigt. Og nej, det behøver vi ikke," fortæller hun om turen.

Læs Sofies dagbog

Månedens facebookbrøl

Det vakte genklang, da regeringen og Dansk Folkeparti fremlagde en plan, hvor de vil spare 20 procent på DR's budget. Det skabte masser af debat, også på Radikale Venstres facebook-væg.

Vær med i debatten

Landsmøde 2018

Sæt kryds i kalenderen for weekenden den 15.-16. september 2018, hvor Radikale Venstre holder sit årlige landsmøde i Nyborg. Mød radikale fra hele landet til to dage med politisk debat, resolutioner og valg af spidskandidat til Europa-Parlamentsvalget næste år. Tilmelding til landsmødet åbner i begyndelsen af juni.

Resolutionsdebatten er startet på Facebook!

Vær med til at udvikle politik

Vil du være med til at skabe debat om Radikale Venstres uddannelsespolitik? Eller til at give FNs verdensmål lokal forankring? Så gå med i Dialogforum for uddannelse og forskning eller kom til Politisk Værksted i Nyborg.

Se mulighederne for at være med
Følg os på Facebook
Følg os på Twitter