Radikalt, april 2019

Vær med i den radikale valgkamp

Nu er det alvor. Danmark og Europa har brug for en ny retning, og de kommende valg afgør, hvordan fremtiden skal se ud. De travleste, sjoveste, vildeste og mest afgørende tre uger i løbet af fire år er lige om hjørnet, og du kan være med i kampen for et grønnere, friere og stærkere Danmark.

Vær med!

En valgkamp, der kalder på radikale samtaler

Vi står over for ikke bare ét, men to afgørende valg: Både i Danmark og i Europa skal vi vælge en politisk retning. Men hvilke værktøjer griber vi efter for at sikre os politisk indflydelse efter et valg? Det har vi har spurgt den radikale landsformand Svend Thorhauge om, og svaret er: samtaler og en tydelig markering af, hvad vi står for.

Læs interviewet med Svend Thorhauge

Vil du vinde valget fra sofaen? Sådan gør du.

Vil du være med til at hive valgsejren hjem, men er du ikke meget til lygtepæle og flyers? Så er der godt nyt. For valgkampen kæmpes også digitalt, og vi har brug for din hjælp. Vi har spurgt en digital ekspert og en folketingskandidat om, hvordan du bedst kan blive hjemme i sofaen og samtidig være med til at hive valgsejren hjem til team B.

Før valgkamp fra sofaen

13 tips til at blive venner med Facebook-algoritmen

Der er næppe nogen, der kan gennemskue, hvordan man bliver bedste venner med Facebooks algoritme. Og spørger man Facebook selv, lyder svaret typisk: Du skal bare skabe indhold, som dine brugere har lyst til at engagere sig i. Det er jo lettere sagt end gjort.

Få 13 bud på, hvordan du får hul igennem

Vi er klar til Europa-valget den 26. maj

En lørdag i april mødtes Radikale Venstres kandidater til Europa-Parlamentsvalget til kickoff-møde. Solen skinnede, fuglene kvidrede. Kaffen duftede. Og det samme gjorde den gode stemning. Kandidaterne blev sendt ud på en lille dør-til-dør-mission i nabolaget.

Se hvordan det gik

Hvordan overbeviser man en tvivler?

Flere og flere danskere er i tvivl om, hvem de skal stemme på, og beslutter sig først sent i valgkampen. Vi har talt med tre tvivlere om, hvad der er vigtigt for dem, og hvordan de træffer deres beslutning. Og så har vi spurgt en valgforsker, hvad der kendetegner tvivlerne – og hvordan man overbeviser nogle af dem.

Mød fire frivillige der driver valgkampen fremad

Uden frivillige var der ingen radikal valgkamp i gaderne. Vi har mødt fire af dem for at høre, hvad der motiverer dem og ikke mindst, hvad de glæder sig mest til i denne valgkamp.

Mød de frivillige

Månedens facebookbrøl: Venstre fører den politik, de får lov til af Dansk Folkeparti

Morten Østergaard havde næsten lyst til at give Lars Løkke Rasmussen en panda-krammer, da han stillede statsministeren spørgsmål i spørgetimen den 9. april. For kort forinden havde Venstre afholdt et meget omtalt pressemøde, der mest af alt var et angreb på Radikale Venstres ønske om et opgør med paradigmeskiftet.

Se om Løkke fik en krammer

Du kender Festival – nu kommer Festival(G)

Radikale Venstre vil en ny retning for Danmark, og derfor fører vi også valgkamp på en ny måde. Politik skal være både sjovt og nærværende – derfor afholder vi Festival(G)er i København og Aarhus i løbet af maj. Her vil valgbussen og fællesmiddage suppleres af live-musik, talks, stand-up og musikquizzer.

Kom til festival(G)

Ida Auken har lavet en ny podcast

I en tid hvor konkurrencen om opmærksomheden er stor, er det nødvendigt at gå nye veje. Derfor har Ida Auken taget podcasten i brug som kampagneværktøj for at snakke om politik på en ny og mere nærværende måde.

Lyt med

Valgforberedelse på første række med Radikal Ungdom

Kom med Radikal Ungdom til Bruxelles, hvor de sammen forbereder sig til Europa-Parlamentsvalget i maj. I en reportage fra Europas kerne fortæller Jesper de Linde om besøget og om, hvorfor han er så vild med Europa.

Læs om turen

Landsmøde 2019, resolutioner og nyt fra dialogfora

Alt står i de to valgs tegn, men det er tid til officiel indkaldelse til landsmøde 2019, og absolut sidste chance for at melde sig som kandidat til Dialogforum for Sundhed, Dialogforum for erhvervs- og vækstpolitik og resolutionsudvalget.

Følg os på Facebook
Følg os på Twitter