Radikalt, juni 2018

En ny kurs for Danmark

Budskabet var klart, da Morten Østergaard holdt tale på dette års Folkemøde. Socialdemokratiet kan ikke regne med vores mandater, hvis de vil føre politik på DF’s præmisser. En udmelding, som fik stor opmærksomhed hele vejen rundt.

Lad os sammen sætte en ny kurs for Danmark

"Danmark har brug for en ny retning. Skal vi lægge sømmåtter ud eller række ud efter stjernerne?"
Se Morten Østergaards folkemødetale

Vi skal samle i stedet for at splitte

"Mit politiske hjerteblod banker for, at vi har et samfund, hvor vi tror på hinanden og på fremtiden."
Hør Sofie Carsten Nielsens tale

Kom med til årets radikale fest!

Årets landsmøde holdes i weekenden 15.-16. september på Nyborg Strand. Vær med til to dages engageret politisk debat og festligholdelse af det radikale fællesskab, og sæt dit politiske aftryk, hvad enten det er på talerstolen eller ved de politiske værksteder.

Tilmeld dig nu!

Radikale Venstre og persondataforordningen

GDPR, DPA, DPO, DPIA og bøder på €20 millioner. Hvad betyder den EU's nye persondataforordning egentlig? Her får du en ganske kort og overskuelig artikel, der forklarer, hvad de nye regler betyder for dig, og hvad Radikale Venstre har gjort, for at blive klar til de nye regler.

Sammenhold, sommervarme og sjov

Der var gejst over hele linjen, da flere folketingskandidater og deres kampagnechefer mødtes til kandidattræf og kampagne-kickoff i Odense.

Se hvordan stemningen var

Vi kommer ikke udenom vand

Danmark har oplevet noget af det varmeste forårsvejr længe. Det har begrænsede konsekvenser herhjemme. Men rundt om i verden betyder tørke mangel på vand. Og det er en udfordring, som vi skal tage seriøst.

Vandmangel i Danmark?

Så er der kage

Til Folketingets afslutningsdebat blev fronterne mellem Morten Østergaard og DF's Kristian Thulesen Dahl skærpet. Morten undrede sig over, at man kan fejrer folks ulykke med kage, og det gav genlyd på sociale medier.

Se videoen!

Sammen om politik

Hvem former egentlig politikken i Radikale Venstre? Og hvordan kan du være med? Radikalt har taget en snak med formand Svend Thorhauge om det spørgsmål.

Læs interviewet med Svend

En konservativ møder en radikal

I april fik Radikale Venstre en henvendelse fra en journaliststuderende, som arbejder på et personligt projekt om fordomme. "Før journalistikken brugte jeg en del tid på politik, hvor jeg havde et stramt forhold til blandt andet jeres parti," skrev hun og forklarede, at hun gerne ville sættes i kontakt med en radikal for at se, hvad vi er for nogle.
Som sagt, så gjort. Vi satte Natasja stævne med Martin Lidegaard på Christiansborg.

Læs Natasjas tanker om mødet

Magentafarvet folkemøde

Midt i det store Folkemøde banker et magenta hjerte. Det er det radikale telt, som i fire dage har lagt hus til et væld af arrangementer og endnu flere uformelle møder mellem nye og kendte ansigter. Det har været fire fantastiske dage med kaffe på kanden og vindmøller og balloner i utællelige tal.
Se billederne fra Folkemødet 2018

Nyt fra udvalgene

I to dialogfora er der valgt ny formand og styregruppe. Og så er der vedtaget europapolitisk program, som lægger grundstenen for EP-valgkampen frem mod maj 2019.

Følg os på Facebook
Følg os på Twitter