Radikalt, november 2017

Vild med valgkamp

Danmark rundt er der fuld blus på den radikale valgkamp. Morten Østergaard rejser rundt i både øst og vest og holder den magenta fane højt sammen med alle de frivillige. I København er der god stemning og varm kaffe til flyer-uddeling med kandidaterne.

Se med

Ny start i København

Fredag valgte Hovedstadens Radikale Venstre Mia Nyegaard som deres nye spidskandidat. Oven på en turbulent tid er alle nu klar til at stå sammen og kæmpe for radikale resultater.

Se med og få reaktionerne

Kan en djøf'er hænge plakater op?

I lørdags var der gang i lygtepælene rundt om i landet, da startskuddet for plakatophængning lød. Vi var med, da Kristian Brandrup stod klar til at kapre de bedste pladser i Tølløse.

Se Kristians tur i lygtepælene

Det er en af de hårde ting, som kandidater skal høre på Facebook. Læs her to kandidaters erfaringer og gode råd, når tonen bliver rå på de sociale medier.

Valgkamp på Facebook
Hvad siger eksperten? Få rådgiverens tre bedste råd til, hvordan man håndterer hårde ting på Facebook.

Kjeld Holm skifter fra S til R

"Jeg truede med at melde mig ud af Socialdemokratiet mange gange, og Svend Auken protesterede. Men da den nuværende partiledelse sagde nej til kvoteflygtninge og ja til burkaforbud, blev det for meget for mig."

Og sådan gik det. Kjeld Holm meldte sig ind i Radikale Venstre.

Læs hele interviewet med tidligere biskop Kjeld Holm om, hvorfor han har meldt sig ud af Socialdemokratiet og ind i Radikale Venstre.

Læs om Kjeld Holms partiskifte

Radikal udflytter

Selvom politik fylder en stor del af Anne Marie Geislers liv, er der stadig plads og overskud til at være rekordholder i 24-timersløb og fuldmægtig.

Når ens bror er DF'er

De to brødre Allan og Steffen Høyer bor få hundrede meter fra hinanden, men den politiske afstand er større. I hvert fald på papiret.
Se video

Det er blevet radikal politik at afkriminalisere stoffer

På landsmødet blev en resolution om legalisering af stoffer til privat brug overraskende vedtaget.

Læs hvad to radikale mener om den sag

"Vi kan ikke bare sidde og flette fingre"

Hvad laver radikale medlemmer i Ghana? Nytter det noget at engagere sig i det, der kan ligne kaos? Få svar på det og mere i artiklen om Radikale Venstres indsats i Ghanas demokrati.

Efterlysning gav pote

I foråret præsenterede Radikale Venstre deres ide om en uddannelsesfond. Igennem den sparer man op til at efteruddanne sig igennem hele livet. Ideen til udspillet stammer ikke fra en tænketank eller et politisk møde. Den opstod på en togtur på Sjælland. Her faldt Folketingsmedlem Sofie Carsten Nielsen i snak med en mand, som kom med ideen om Uddannelsesfonden. Men efterfølgende var manden væk. Derfor blev han efterlyst og nu har de to endelig mødt hinanden igen. Se med her.

Månedens Facebook-brøl

Hver måned finder redaktionen et opslag, som har markeret sig i debatten.

Undervisningsminister Merete Riisager foreslog, at gymnasierne skulle have lov til at gennemsøge elevers private computere for at forhindre snyd til eksamen. Det vakte heftig debat.

Deltag i debatten

Det store DNA-show

På Kulturnatten fik fem politikere svar på, hvor deres DNA stammer fra. Det blev til en hyggelig og for nogen overraskende aften. Se videoerne fra test-tagningen og fra afsløringerne på selve aftenen.

Følg os på Facebook
Følg os på Twitter