Radikalt, december 2017

Sådan! Sikke et valg.

Der blev vundet nye territorier ved kommunalvalget. Flere nye kommuner kom på det radikale danmarkskort. Det fejrede Morten Østergaard og Svend Thorhauge med at overraske flere af de nye kandidater med en buket blomster.

Se med

Det nye kuld

I de nyvundne kommuner sidder der kandidater, som aldrig har været valgt ind før. Læs her, hvad der drev to af dem til at stille op og kæmpe for de radikale værdier.

Mød Søren og Casper

Retsstaten under pres

Første weekend i januar er der nytårsstævne. Denne gang er temaet Retsstaten under pres. Tidligere rocker Martin Chr. Celosse-Andersen er en af dem, du kan møde og diskutere med.

Se Martins ærlige historie og læs mere om nytårsstævnet

41 timer. Så lang tid sendte Radikale Venstre direkte i valgkampens slutspurt. Vi kom rundt i hele landet, fik talt med kandidater fra Aalborg til Bornholm og svaret på spørgsmål om alt mellem himmel og jord.

Se klip fra danmarkshistoriens længste politiske live-udsendelse
Politisk julemarked. Søren Dolmer fra Vesthimmerland interviewede sine modkandidater live.

"Jeg er jo egentlig ikke en særlig stærk diplomat. Selvom både politik og erhvervsliv handler om at samle folk, der er dybt uenige og finde kompromiser, så er der alligevel en fællesnævner i erhvervslivet, som er, at begge parter rigtig gerne vil have en deal. Og det er jeg ikke altid sikker på, at man vil i politik."

Soulaima Gourani er et af Danmarks stjernefrø. Hun er strøget til tops på den internationale scene, og i dag bor hun i Texas med sin familie. Og så er hun radikal helt ind hjertet.

Læs hele artiklen om Soulaima Gourani og hendes radikale værdier.

Interview med Soulaima Gourani

Tak for en god valgkamp

Landsformand Svend Thorhauge er glad og stolt af den radikale holdindsats hele landet rundt. Læs formandens refleksioner oven på det gode valg.

Gellerup-effekten

Rabih Azad-Ahmad blev endnu engang valgt som rådmand i Aarhus. Han scorede især mange stemmer i sin gamle bydel, Gellerup.
Se video

Lån Morten

Der var sved på panden og opsmøgede ærmer, da politisk leder Morten Østergaard lånte sig selv ud under valgkampen. Her kunne alle skrive og bede om Mortens hjælp. Der blev blandt andet gjort rent på et herberg, smurt mad med psykiske sårbare og ryddet op i et redskabsrum.

Se Morten på arbejde
Følg os på Facebook