Radikalt, 3. valgkampudgave 2019

Vi ses i stemmeboksen på søndag

"Historiens radikale kæmper tog ansvar for at byde ind med løsninger. Det skal vi også gøre i dag. Og derfor arbejder Radikale Venstre på et skabe en europæisk bevægelse sammen med ligesindede, progressive og konstruktive kræfter i Europa."
Sådan skriver Morten Helveg Petersen om de stærke personligheder, der har formet spidskandidatens syn på Europa: sin far Niels Helveg Petersen, partifællen Margrethe Vestager, og Venstre-mændene Uffe Ellemann Jensen og Henning Christophersen.

Valget til Europa-Parlamentet den 26. maj er det vigtigste i fællesskabets historie

Klimaforandringer. Flygtninge- og migrantstrømme. Terrorisme, hvidvask og skattesnyd. De store problemer, verden står over for, går hverken væk af, at vi murer andre ude eller os selv inde. Hidtil har Europa gjort for lidt og for langsomt. Derfor har vi brug for et nyt lederskab. Som er ydmygt nok til at erkende åbenlyse fejl og stærkt nok til at kæmpe for rigtige løsninger på fælles problemer.

Europa eller kaos?

Vis din støtte på Facebook

Valget er klart. Europa eller kaos? Vis din opbakning til et grønnere, friere og stærkere Europa.

Få Europa-badge på din facebookprofil

Højrefløjen kommer. Men vi kan slå dem

Zenia Stampe er Arya, og Morten Helveg Petersen er Jon Snow. Men det er vælgerne – dig der er stål. Så husk at stemme til Europa-Parlamentsvalget den 26. maj.

Se videoen

Danmarkstur til symbolpolitikkens ofre

Fra Hørsholm til Herfølge. Fra Nyborg til Aabenraa. Morten Østergaard rejste på valgets første og anden dag tværs over Danmark for at sætte ansigt på symbolpolitikkens ofre.

Hvem mødte Morten?

Morten og Margrethe svarer på spørgsmål om EU

Spørgsmålene var mange, da Margrethe Vestager kom på besøg for at svare på danskernes spørgsmål om Europa. For hvad får man, hvis man stemmer på Radikale Venstre til Europa-Parlamentsvalget på søndag? Svaret er, at en stemme på Radikale Venstre er en stemme på et grønnere, friere og stærkere Europa. Uden forbehold. Det er tid til at vælge en ny retning for Europa.

Se videoen her

Flere end 600 danskere har tilbudt husly

På valgkampens første dag spurgte Morten Østergaard ”Må jeg sove hos dig?”. Siden har han sovet på sofaer og i gæsteværelser hos danskere rundt omkring i landet.

Mød nogle af dem, der har givet Morten husly

Hvilken vej skal vi, Danmark?

Valget handler ikke kun om hvem, der skal være statsminister i Danmark. Men om hvilken retning vi vælger. Her gør det en afgørende forskel, om det er Radikale Venstre eller Dansk Folkeparti, der bringer en ny regering til magten. Det understregede vi med en debatduel i Odense mellem Morten Østergaard og Kristian Thulesen Dahl.

Se eller gense debatten her
DYT FOR EUROPA
På årets Europadag brugte radikale og ung-radikale morgenen på at fortælle forbipasserende, at det kommende valg til Europa-Parlamentet handler om at vælge Europa eller kaos. På Dronning Louises Bro i København, var Morten Helveg mødt op for at føre an i kampagnen. Budskabet var klart: vi skal ikke ud i mere Brexit-kaos. Vi skal fremad – dyt eller ring med klokken, hvis du er enig.
FESTIVAL(G) ER VALGKAMP I ØJENHØJDE
Politik skal være både sjovt og nærværende. Derfor har vi holdt to Festival(G)er i henholdsvis København og Aarhus i løbet af maj. Her blev fællesmiddage suppleret af live-musik, talks, stand-up og musikquizzer. I reportagen her, kan du få en bid af stemningen, da Festival(G) blev afholdt på Vesterbro i København.
RADIKAL POLITIK - kun et klik væk
FREMAD - 132 bud på det grønnere, friere og stærkere Danmark